دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت

تیشرت چیست و آشنایی با انواع تیشرت

تیشرت ها لباسی است که در بالا تنه پوشیده می شود. در واقع کلمه تیشرت یک کلمه انگلیسی است ودو نوع تیشرت داریم یقه گرد و یقه هفتی، ما زیاد به انواع شون نپرداختیم در حد یک توضیح مختصر اوردیم بیشتر در رابطه با خود تیشرت مطلب به نمایش گذاشتیم. تیشرت یکی از لباس های محبوب تمام عموم  از جمله زنان و مردان است و اکثر عموم اکثر که نه تمام عموم از آن استفاده می کنند  در فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان فرقی نداره تو سرما و گرما از ان استفاده می کنند. بهترین راه

آسان ترین راه برای خرید مطمئن از تیشرت، خرید اینترنتی تیشرت است که فروشگاه پوشاک کوهستانی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب تیشرت را در اختیار تمام عموم قرار می دهد.

تیشرت چیست ؟

 چرا می گوییم t-shirt  ؟
تیشرت در واقع کلمه ای انگلیسی است . کلمه shirt در انگلیسی مخصوص لباسی است که در بالا تنه پوشیده میشود. مانند پیراهن خودمان.
اما T-shirt به لباسی گفته میشود که اساسا ساده می باشد. جلو بسته بوده و دکمه ندارد. یقه خاصی نداشته و آستین کوتاه می باشد. این نوع لباسها از ابتدای پیداش یک البسه ی ساده و راحت و دم دستی بوده اند. این نوع پوشش در اوایل در واقع نوعی زیرپوش (و زیر پیراهنی ) محسوب می شده و به عنوان لباس زیر مورد استفاده قرار می گرفته است که بعدها کمی تکامل یافت و به عنوان یک پوشش عمومی بکار برده شد. به این خاطر این لباس به تیشرت معروف شده است که شکل ظاهری T  انگلیسی دارد. یعنی هم جلو بسته بوده هم آستین کوتاه می باشد. تیشرت ها عموما یقه ساده ( یقه گرد ) می باشند. البته نوع یقه دار آن نیز وجود دارند که در همین مقاله به آنها ( پولو شرت ، polo shirt )  اشاره خواهیم کرد. گاهی آنها را جیب دار نیز تولید می کنند. برخی نیز آستین بلند تولید می شوند که معمولا برای هوای خنک تر و سرد استفاده می شود که به آنها تیشرت آستین بلند میگویند ( t shirt long sleeve ).

امروز تیشرت ها با چاپ های مختلفی که دارند شکیل تر شده اند و دارای تنوع زیادی هستند که هر سلیقه ای را به خود جلب می کنند و جزو رایج ترین پوشش و لباس محسوب می شوند چرا که پوشیدن و شستشوی آنها آسان است و معمولا قیمت های گرانی ندارند چرا که از پارچه های سبک تر و گاها ارزان تر استفاده می شود. منظور از پارچه های ارزان ، پارچه های بد و بی کیفیت نیستند بلکه در مقایسه با لباسهای دیگر مثلا لباس مجلسی زنانه یا کت و شلوار مردانه یا شلوارهای رسمی و غیرو، پارچه های گران قیمتی ندارند. در حال حاضر تیشرت نخ پنبه زنانه اکثرا از جنس پنبه ( که به نخی معروف است ) یا ویسکوز تولید می شوند . ممکن است از اسپان، فیلامنت ( فلامنت ورزشی ) یا نخ های دیگر یا ترکیب نخ ها مثلا 70 درصد پنبه 30 درصد مواد ( الیاف مصنوعی ) نیز استفاده شود . مثلا جنس اسپان،  ( یا درصد بالایی مواد + اندکی پنبه ) می باشد و در برابر پنبه و ویسکوز ضعیف تر محسوب می شود.

عقیده عمومی بر این است که ویسکوز نیز الیاف مصنوعی است و تیشرت با جنس پنبه حتما از ویسکوز بهتر است اما اینطور نیست . ویسکوز نیز اساس طبیعی دارد و مواد اولیه آن از طبیعت و الیاف و الوار به دست می آید که در صنعت فراوری شده و به نخ تبدیل می شود . در هر حال تیشرت نخی ( پنبه ) به دلیل اینکه نخ آن از گیاهِ پنبه و از طبیعت استخراج شده است با پوست و طبیعت انسان سازگار است. تهویه خوبی دارد و قیمت آن نیز نسبتا مناسب است و برای تولید پارچه گزینه خوبی بوده و قیمت نسبتا مناسب هم دارد. تشخیص اینکه یک تیشرت صد در صد پنبه یا صد در صد ویسکوز باشد برای عامه مردم نسبتا دشوار است و باید به صداقت فروشنده یا فروشگاهی که از آن خرید می کنید اطمینان داشته باشید.

برخی از پوشاک و لباس هایی که بر مبنای ویسکوز تولید می شوند خصوصا برای پوشاک بانوان مانند تیشرت و تاپ های زنانه ممکن است ویسکوز + پلی استر ( یا مقداری الیاف مصنوعی باشد). برخی از مردم نسبت به پلی استر که الیاف مصنوعی می باشد حساس هستند اما از طرفی باعث دوام و قوام پارچه شده و از دفرمه شدن زودهنگام پارچه جلوگیری میکند. خود پنبه پنبه نیز انواع مختلفی دارد. در یک کلام در صنعت پارچه ( نساجی و بافت ) ، انواع متنوعی از نخ ها و ترکیبات آنها وجود دارد که خود بحثی مفصل و تخصصی می طلبد.
T shirt یک لباس کاملا رسمی نیست. مثلا معمولا کسی با آن به عروسی نمی رود یا به عنوان یک سخنران وارد کنفرانس نمی شود حتی اگر چاپ و طرح و ظاهری زیبا داشته باشد. اما این بدان معنا نیست که نتوان آن را در جاهای رسمی تر مانند سر کلاس دانشگاه ، یا یک مهمانی پوشید. تی شرت به زعم من ِ نویسنده یک آچار فرانسه در پوشش می باشد که هر کاری ازش بر می آید. مهمانی های نیمه رسمی ، ست کردن آن با کت برای مجالس رسمی تر ، گردش و تفریح و خرید در کوچه و بازار و خیابان و در حین ورزش و کار و غیرو ..
تیشرت یقه هفت ( V-neck ) نیز وجود دارند که هم یک مدل خاص محسوب می شوند هم برای زمانی مناسب است که مثلا بخواهیم پیراهنی روی آن بپوشیم و یقه تیشرت مشخص نباشد در اینصورت مدل یقه هفت میتواند گزینه مناسبی باشد. زیرپوش های نخی ، در واقع مدلی از تیشرت می باشند که هیچ چاپ و نوشته ای روی آن نیست و از پارچه های نازک تر برای تولید آنها استفاده می شود. که معمولا مردم از رنگ سفید آن استفاده می کنند. البته رنگهای دیگر آن نیز مرسوم است. تیشرت اگر ساده باشد و چاپ خاصی نداشته باشید میتواند به عنوان زیرپوش نیز استفاده شود هر چند ممکن است پارچه تیشرت نسبت به زیرپوش کمی ضخیم تر باشد اما برای فصل سرد مثل زمستان جواب می دهد !.

تاریخچه تیشرت :

تیشرت برگرفته شده از لباس زیر استفاده شده در قرن نوزدهم است که به صورت یکسره طراحی شده بود. ابتدا، لباس زیر یکسره به دو قسمت بالاتنه و پایین تنه تقسیم شد، به شکلی که قسمت بالاتنه به حد کافی بلند بود تا به زیر خط کمربند برسد. با دکمه یا بدون آن. این لباسها در اواخر قرن نوزدهم توسط معدنچیان و کشتی گیران به عنوان پوشش مناسب برای محیط های گرم پذیرفته شد.
تی‌شرت مردانه T-shirt یکی از پرمصرف‌ترین لباس‌های حال حاضر در تمام دنیا است. گرچه تاریخچه این لباس نشان می‌دهد که این پوشینه، چندان هم قدیمی نیست. اما به دلیل استقبال روزافزون از این لباس در سراسر جهان، گویی هزاران سال است که انسان‌ها تی‌شرت را به‌عنوان یکی از اصلی ‌ترین لباس‌های خود می‌پوشند.  به عنوان لباسهای گشاد بدون دکمه ، تاریخ استفاده از اولین تیشرت ها به زمان جنگ اسپانیا در سالهای 1898 تا 1913، هنگامی که نیروی دریایی ایالات متحده از آنها به عنوان لباس زیر رونمائی کرد، باز می گردد. عرق گیرهای پنبه ای یقه گرد با آستین کوتاه، که زیر لباس فرم پوشیده می شدند. این برای ملوانان و تفنگداران دریایی در زمان کار در زیردریایی های اولیه و آب و هوای گرمسیری مناسب بود که لباس فرم را در آورده و فقط  لباس زیر بپوشند و کثیف کنند.
تیشرت ها خیلی زود به عنوان یک لایه ی زیرین لباس برای کارگران صنایع مختلف، از جمله کشاورزی، محبوب شدند. تیشرت برای پوشیدن راحت و بی دردسر بود، به راحتی قابل شستشو و ارزان بود و به همین علت، به پیراهن انتخابی برای پسران جوان تبدیل شد. پیراهن پسرها در رنگ ها و الگوهای مختلف طراحی شده است. کلمه “تیشرت” در دهه 1920 به یک واژه انگلیسی آمریکایی تبدیل شد و در فرهنگ لغت مریام وبستر قرار گرفت. در دوره رکود بزرگ، تیشرت لباس غالبی بود که در هنگام انجام کارهای مربوط به مزرعه یا مرتع ، و همچنین زمان های دیگری که حجب و حیا ایجاب می کرد که اندام تحتانی دیده نشود، پوشیده می شد. پس از جنگ جهانی دوم، سربازان نیروی دریایی تیشرت را به عنوان لباس زیر استفاده کردند و کم کم، دیدن سربازان قدیمی که شلوار یونیفرم خود را با تیشرت به عنوان لباس غیر رسمی پوشیده اند عادی شد.
تی شرت در دهه 1950 بعد از اینکه مارلون براندو در فیلم “اتوبوسی به نام هوس” یکی از آنها را پوشید بیشتر مورد توجه قرار گرفت و در نهایت به عنوان مد ، لباس مستقل و لباسی غیر از لباس زیر، جایگاه خود را پیدا کرد. اغلب پسران تیشرت را هنگام انجام کارهای روزمره یا بازی در خارج از منزل می پوشیدند و در نهایت پوشیدن تیشرت به عنوان لباس همه منظوره غیر رسمی به ایده ای همگانی تبدیل شد. تیشرت های چاپ شده به مدت محدودی در سال 1942، زمانی که تیشرت مدرسه آموزش های هوائی روی جلد مجله ی زندگی منتشر شد، مورد استفاده قرار گرفتند.  در دهه 1960، انواع تیشرت های چاپ شده برای ابراز عقاید ، تبلیغات، تظاهرات و سوغاتی عمومیت پیدا کردند. نمونه های فعلی در طرح ها و پارچه های مختلف در دسترس هستند و الگوی آنها شامل یقه گرد و یقه هفت می باشد. تیشرت ها به یکی از پوشیدنی ترین لباس های امروزی مبدل شده اند. تیشرت ها به دلیل فرآیند تولید و خرید ارزان ، خصوصا برای نامهای تجاری ، شرکت ها و یا محصولات تجاری بسیار محبوب هستند.  امروزه تیشرت در یک لباس پرکاربرد برای کودکان، نوجوانان، جوانان، میان سالان و حتی سالمندان در هر جنسیتی به شمار می رود تی‌ شرت لباسی است که هم می‌توان آن را به‌عنوان راحت‌ترین نوع لباس در منزل پوشید. هم می‌توان آن را به شلوار یا دامن‌های اسپرت ست کرد و به مهمانی‌های خودمانی رفت در مقاله ” تی‌شرت زنانه چیست”  نکاتی را براتون قرار دادیم که موقع انتخاب لباس به دردتون می خوره . پس حتما مطالعه کنید.

انواع تیشرت:

یقه گرد: همه ما با تیشرت یقه گرد آشنای داریم تیشرت‌هایی با یقه گرد به کسانی که چهره‌های کشیده و شانه‌های منحنی (شیب دار) دارند توصیه میشود و کمک میکند اندام‌ آنها بهتر و متعادل‌تر به نظر برسد.
یقه هفت: همانطور که از اسم تیشرت متوجه شده اید این مدل یقه ای به شکل vدارد.تیشرت های یقه هفت مناسب افرادی است که بالا تنه بزرگی دارند زیرا باعث میشود بالا شما جمع و جور تر به پشم بیاید.
تفاوت تیشرت و پولوشرت
شاید برخی تفاوت زیادی میان تیشرت و پولوشرت قرار نمی دهند و هر دو را در یک دسته جای می دهند. اما در واقع تفاوت های زیادی میان این دو محصول وجود دارد که ما در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.
اولین و اصلی ترین تفاوت های میان تیشرت و پولوشرت یقه ی  آن ها می باشد. زیرا تیشرت ها معمولا دارای یقه های  گرد و هفت می باشند ولی پولوشرت ها دارای یقه های برگردان دکمه دار هستند.
تفاوت دیگری که میان این دو محصول وجود دارد، این است که پولوشرت در مقایسه با تیشرت، دارای استایلی رسمی تر و مجلسی تر می باشد. زیرا تیشرت کاملا اسپرت و پولوشرت نیمه اسپرت می باشد.
پولوشزت ها از لحاظ جنس نیز با تیشرت نخی زنانه ها تفاوت دارند. زیرا دارای بافتی سفت تر بوده و معمولا از پنبه یا نخ، بافته می شوند. این در صورتی است که تیشرت ها دارای جنسی نرم تر در مقابل پولوشرت ها هستند.
البته این نکته ناگفته نماند که تیشرت ها دارای رنگ ها و مدل های بیشتری نسبت به پولوشرت ها هستند و این نکته برای افرادی که خواهان تنوع هستند، حائز اهمیتی می باشد.


رواج پیدا کردن تیشرت:

تیشرت دخترانه ها در ابتدا به عنوان لباس زیر دوخته می شدند، اما در حال حاضر اغلب به عنوان یک تکه لباس برای پوشش بالاتنه، پوشیده می شوند. تیشرت ها همچنین به عنوان ابزاری برای بیان خود و تبلیغات، با هر ترکیب قابل تصوری از کلمات، هنر و عکس برای نمایش مورد استفاده قرار می گیرند.
قد تیشرت به طور معمول تا روی کمر است.  انواع دیگری از تیشرت، مانند یقه هفت تولید شده اند. صنعت مد هیپ هاپ تی شرت هایی را ارائه داده است که قد آنها تا زانو میرسد. یک نمونه مشابه تیشرت یا T-dress، نوعی تیشرت خیلی بلند است که قابل پوشیدن بدون شلوار است. گاهی اوقات خانم ها از تیشرتهای بلند به عنوان لباس خواب استفاده می کنند.
در دهه 1990 نوعی مد در لباس زنان به وجود آمد که در برگیرنده لباسهای کوتاه با بالاتنه تنگ بود که برجستگی سینه را نمایش می داد. نوع دیگری از نمونه های کمتر مورد توجه قرار گرفته پوشیدن یک تیشرت آستین کوتاه با رنگ متضاد روی یک تیشرت آستین بلند است که به عنوان چند لایه شناخته شده است. تیشرت هایی که به بدن می چسبند، تیشرت های چسبان، یا عروسکی نامیده می شوند.
افزایش خرید آنلاین در اوایل سال 2000 باعث رشد و گسترش ایده ها و روند جدید در صنعت تولید تی شرت شد. در حالی که چندین تولیدی زنجیره ای این نمونه ها را در تولیدات خود استفاده می کردند، بسیاری از این پیراهن ها توسط استارت آپ های آنلاین معرفی شدند. با افزایش شبکه  های اجتماعی و سایت های به اشتراک گذاری ویدیو، آموزش های متعدد در مورد پروژه های تیشرت DIY رونمائی شد. این ویدیوها معمولا دستورالعمل هایی در مورد نحوه تغییر یک پیراهن قدیمی به شکل جدید و جالب تر ارائه می دهند.

تیشرت های پیام دار :

از دهه 1960، تیشرت ها به عنوان فرمی برای توصیف شخص مورد استفاده قرار گرفتند. تیشرت های چاپ شده از سال 1970 تاکنون یک فرم استاندارد بازاریابی برای محصولات عمده آمریکایی مانند کوکاکولا و میکی موس بوده است.
همچنین معمولا برای گرامیداشت یک رویداد یا اعلام بیانیه سیاسی یا شخصی استفاده می شوند. از دهه 1990، برای شرکت هایی با هر وسعت استفاده از تیشرت با آرم و نشان شرکت یا به عنوان بخشی از کمپین های تبلیغات عمومی خود، معمول شده است. از اواخر دهه 1980 و به ویژه دهه 1990، تیشرت هایی با آرم برجسته نام طراح، مخصوصا در میان نوجوانان و جوانان محبوب شده است.
این پوشاک به مصرف کنندگان اجازه می دهد سلیقه و علاقه خود را برای مارک های معروف به شیوه ای ارزان و در عین حال تزئینی به نمایش بگذارند. تیشرت های فیلم و برنامه های تلویزیونی می توانند تصاویر بازیگران، آرم ها و نقل قول های خنده دار از فیلم یا برنامه تلویزیون را داشته باشد.
یک طراح در اوایل دهه 1980، ایده تیشرت های سایز بزرگ با شعارهای چاپ شده را اجرا کرد. در ابتدای دهه اول قرن بیست و یکم محبوبیت استفاده از تیشرت هایی با شعارها و طرح هایی با تمایل قوی به طنز و یا کنایه مشاهده شد.
این روند تنها در این دهه افزایش یافته است. بیانیه های سیاسی و اجتماعی که غالبا، از دهه اول قرن بست و یکم، بر روی تیشرت ها نشان داده می شوند.

فرق بین رنگ پلاستیکی و روغنی

رنگ پلاستیک چیست؟
رنگ پلاستیک رنگی بر پایه آب است، بنابراین بو ندارد و به راحتی با آب ترکیب می‌شود. ماده اصلی تشکیل‌دهنده رنگ پلاستیک لاتکس است، لاتکس به ذرات بسیار ریز پلیمر گفته می‌شود که در طبیعت در شیره بسیاری از گیاهان نظیر کائوچو یافت می‌شود، البته نوع مصنوعی آن در آزمایشگاه با روش‌های پلیمریزاسیون ساخته می‌شود.
رنگ پلاستیک در دو نوع تمام‌ پلاستیک و نیمه‌ پلاستیک تولید می‌شود:
رنگ تمام پلاستیک: رنگ تمام ‌پلاستیک مقاومت بالایی در برابر آب دارد، البته در بازار کمتر یافت می شود.
رنگ نیمه‌ پلاستیک: رنگ نیمه‌ پلاستیک نسبت به رنگ‌های تمام‌ پلاستیک مقاومت کمتری در برابر آب دارد، اما کاربرد بیشتر و قیمت مناسب‌تری دارد.


کاربردهای رنگ پلاستیک

با توجه به مزایا و معایبی که رنگ‌های پلاستیک دارند، کاربرد آن‌ها مشخص می‌شود:
رنگ پلاستیک قابل شستشو نیست و برای رنگ‌آمیزی سقف، داخل کمد و محل‌هایی که تردد کمی دارند (کمتر در معرض کثیف شدن هستند) استفاده می‌شود.
در محل‌های پر رفت‌وآمد مثل راهرو، راه‌پله و … از رنگ‌های پلاستیکی استفاده نمی‌کنند.
رنگ پلاستیک برای رنگ‌آمیزی سطوح فلزی و چوبی استفاده نمی‌شود.
رنگ پلاستیک غیر سمی است و بوی بدی هم ندارد، بنابراین در اماکنی که تهویه مناسبی ندارد، کاربرد دارد.


مزایا و معایب رنگ پلاستیک

از بین رنگ های موجود در بازار رنگ پلاستیک از ارزان ترین و اقتصادی ترین رنگ های مورد استفاده در نقاشی ساختمان می باشد که مهم ترین مزیت آن نیز همین قیمت پایین آن می باشد که باعث شده است کاربرد بیشتری نسبت به بقیه داشته باشد. حلال رنگ های پلاستیکی آب می باشد به همین دلیل بوی زننده ای ندارد. در مواقعی که عجله دارید و باید حتما از رنگی استفاده کنید که سریع خشک شود، می توانید از رنگ های پلاستیکی استفاده کتید چرا که سرعت خشک شدن آنها بالا می باشد.
از معایب رنگ های پلاستیکی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
عدم قابلیت شستشو آنها اشاره کرد.
لکه از روی رنگ های پلاستیکی به راحتی پاک نمی شوند.
در مقایسه با بقیه رنگ ها زودتر زرد می شود.
کاربرد های رنگ پلاستیکی در محل های مختلف
در محل هایی که تردد بسیار کمی دارند، می توان از رنگ های پلاستیکی استفاده کرد.
برای رنگ آمیزی سقف ها م توان از رنگ های پلاستیکی استفاده کرد.
هرگز در راه روها و راه پله ها از رنگ های پلاستیکی استفاده نکنید.


برای رنگ آمیزی سطوح شرایط نگهداری رنگ

رنگ پلاستیک یا روغنی را میتوان در دمای محیط نگهداری کرد اما دقت کنید که از رطوبت و نور خورشید به دور باشد و رنگ دچار یخ زدگی نشود.


چگونگی اجرای رنگ

قبل از اجرای رنگ بر روی دیوار در مرحله اول باید وسایل منزل را جمع آوری کنید و در مرحله دوم کلید ها و پیریزها را باز کنید تا رنگی نشود یا اگر نمیتوانید آن ها را باز کنید میتوانید بر روی تمامی آن ها چسب بزنید تا بعد از رنگ آمیزی به راحتی و بدون کثیفی چسب را بکنید.
در مرحله اول لایه نازکی از رنگ را زیر کار استفاده کنید
با استفاده از بتونه نا همواری های سطوح را برطرف کنید
با استفاده از سمباده سطوح مورد نظر را صاف و صیقلی کنید
مجددا دیوار رنگ کرده و منتظر شوید خشک شود
دوباره با بتونه نا همواری های دیوار را برطرف کنید
قسمت های بتونه شده را دوباره رنگ کنید
بعد از بتونه رنگ نهایی را بر روی دیوار اجرا کنید
فلزی و چوبی از رنگ های پلاستیکی استفاده نکنید.


مزایا و معایب رنگ های روغنی

مهم ترین مزیت رنگ های روغنی قابل شستشو بودن آنها می باشد که این مزیت باعث شده است در بیشتر مکان ها که احتمال لک شدن دیوارها وجود دارد، از رنگ های روغنی استفاده می شود. در صورت ایجاد لک بر روی سطح کار می توان به راحتی آن را پاک کرد. در زمان استفاده از رنگ های روغنی و در صورتیکه زیرسازی به صورت کاملا مناسب و درست انجام شده باشد، شاهد سطحی کاملا صاف و یکدست خواهید بود. رنگ های روغنی باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می شود. یکی دیگر از مزایای رنگ های روغنی دیر زرد شدن آنها می باشد.


معایب رنگ های روغنی

متاسفانه در بعضی از رنگ های روغنی سرب وجود دارد که وجود این ماده خطرناک در رنگ، سلامتی انسان را به خطر می اندازد. حلال رنگ های روغنی تینر و نفت می باشد که به همین دلیل بوی بد و زننده ای دارند و به همین دلیل افرادی که آسم دارند و یا بیماری تنفسی دارند هرگز نمی توانند از رنگ های روغنی برای رنگ آمیزی ساختمان خود استفاده کنند. به دلیل همین بوی بدی که رنگ های روغنی دارند تا یک هفته و گاها تا یک ماه نمی توان در محلی که از رنگ روغنی استفاده شده است، ساکن شد. برای استفاده از رنگ های روغنی حتما باید زیرسازی مناسبی انجام شده باشد تا بعد از رنگ کاری با رنگ روغنی بتوان سطح صاف و یکدستی را داشت. از مزایای بزرگ رنگ های روغنی می توان همین قضیه اشاره کرد چرا که اگر زیرسازی به شکل درستی صورت نگرفته باشد، هر گونه برآمدگی و برجستگی هایی که بر روی سطح کار وجود دارد را نشان خواهد داد چرا که رنگ های روغنی هیچ گونه بافتی ندارند.


کاربرد رنگ های روغنی

در صورتیکه با بوی بد رنگ مشکل ندارید، از عدم وجود سرب در رنگ روغنی که خریداری کرده اید، مطمئن هستید و برای ساکن شدن در محل نقاشی شده مشکلی ندارید می توانید از رنگ های روغنی استفاده کنید. از رنگ های روغنی می توانید در جاهاییکه امکان وجود رطوبت می باشد مثل سقف دستشویی و سقف حمام می توانید از رنگ های روغنی استفاده کنید. از رنگ های روغنی می توانید بر روی سطوح فلزی و چوبی و همچنین محل هایی که قبلا رنگ شده است، می توانید از رنگ های روغنی استفاده کنید. در فضاهای خارجی مثل نرده ها، حصار، درها و جانپناه و… مناسب ترین و بهترین انتخاب استفاده از رنگ های روغنی می باشد.


مزایا و معایب رنگ آکریلیک

مهم ترین مزین رنگ های آکریلیک بدون بو بودن آنها می باشد که به همین دلیل این رنگ ها در بازار به رنگ های بدون بو معروف هستند. این نوع رنگها تقریبا تمام خواص خوب رنگ های روغنی را دارند با این تفاوت که بر خلاف رنگ های روغنی بوی بد و زننده ای ندارند، از ترکیبات سرب دار در آنها استفاده نشده است.
رنگ های آکریلیک دوستدار محیط زیست محسوب می شوند و قابل شستشو می باشند. این نوع رنگ ها قابل شستشو هستند و لکه ها به سادگی از روی آنها پاک می شوند البته نه به اندازه رنگ های روغنی. این نوع رنگ ها به زیرسازی و بتونه کاری سطح کار کمتر نیاز دارد.
رنگ های آکرولیک دارای بافت هستند به همین دلیل در صورتیکه خلل و فرجی در سطح کار وجود داشته باشد، اگر زیرسازی به درستی صورت نگرفته باشد، در صورت استفاده از این نوع رنگ ها اشکلات زیرسازی دیده نمی شود.


کدام رنگ بهتر است؟

با توجه به ویژگی‌‌ها و خصوصیاتی که برای هر کدام از رنگ‌‌های روغنی، پلاستیکی و رنگ آکریلیک بر شمردیم، شاید دیگر انتخاب بهترین رنگ از بین این رنگ‌‌ها کار سختی نباشد. با این حال برای انتخاب رنگ بهتر باید به محل و جایی که می‌‌خواهید رنگ کنید، توجه داشته باشید و بر این اساس رنگ بهتر را انتخاب کنید. ولی به طور کلی می‌‌توان گفت که رنگ آکریلیک با توجه به این که رنگ جدیدی با خصوصیات و ویژگی‌‌های متمایز است، می‌‌تواند رنگ بهتری در مقایسه با رنگ روغنی و پلاستیکی باشد و با استفاده از آن بتوان به بهترین کار و نتیجه رسید. اگر بخواهیم یک مقایسه ساده بین رنگ آکریلیک و رنگ روغنی داشته باشیم، می‌‌توانیم بگوییم:
نفت و یا تینر حلال رنگ روغنی است، در حالی که حلال رنگ آکریلیک آب است.
رنگ آکریلیک فاقد بو بوده و در مقایسه با رنگ روغنی، در مدت زمان کمتر خشک می شود.
اگر طرفدار محیط زیست هستید، رنگ آکریلیک بهترین رنگ است.
بنابراین می‌‌توان گفت تنوع بالا، سازگاری با محیط زیست و استفاده از تکنولوژی‌‌های جدید از ویژگی‌‌هایی رنگ آکریلیک است که می‌‌توان به آن اشاره کرد. با وجود همه خصوصیات و ویژگی‌‌هایی که رنگ آکریلیک دارد، ولی هنوز رنگ روغنی در بین مردم طرفدار زیادی دارد و بیشتر مردم رنگ روغنی را رنگ بهتری می‌‌دانند. چرا که رنگ روغنی در مقایسه با رنگ آکریلیک و پلاستیکی قابلیت شست‌وشوی صددرصدی را دارد.

با این حال بهتر است برای انتخاب بهترین رنگ به کاربری آن توجه کنید و این نکته را مدنظر داشته باشید که چه مکانی را می‌‌خواهید نقاشی کنید و یا برای چه منظوری از رنگ می‌‌خواهید استفاده کنید. اگر به دنبال شست‌وشو هستید، از رنگ روغنی استفاده کنید و اگر می‌‌خواهید ضد باکتری باشد و عمر و ماندگاری زیادی داشته باشد از رنگ آکریلیک استفاده کنید. ولی اگر می‌‌خواهید رنگ سریع خشک شود، رنگ پلاستیکی انتخاب خوبی است. بنابراین بهتر بودن و برتری هر کدام از این رنگ‌ها نسبت به هم، بستگی به جایی که می‌‌خواهید رنگ آمیزی کنید و هدف رنگ آمیزی دارد.


باز سازی

باز سازی

بازسازی چیست؟

برای اینکه درک بهتری نسبت به بازسازی پیدا کنید ابتدا باید بدانید بازسازی چیست. بازسازی مترادف کلمه مرمت است و معنی آن یعنی شخص یا گروهی بر روی یک بنا فعالیتی انجام دهند تا بتوانند عمر آنرا افزایش دهند. برای جدا کردن مفهموم مرمت از کلمه بازسازی باید به این نکته اشاره کرد که بازسازی غالبا برای بناها به کار می‌رود. در صورتی که مرمت معنای عام داشته و برای اکثر آثار از آن استفاده می‌شود.


دلایل بازسازی ساختمان چیست

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که دلیل بازسازی یک ساختمان چیست. بازسازی یک ساختمان علاوه بر دلایلی نظیر خرابی دیوارها و کابینت‌ها و… می‌تواند دلایل احساسی نظیر خستگی از محیط تکراری و یا تغییر سلیقه شما را نیز شامل شود. البته که ساختمان‌ها بعد از مدتی فرسوده می‌شوند و نیاز به نوسازی پیدا می‌کنند. ساختمان‌ها پس از گذراندن عمر مفید خود به شدت نسبت به زلزله آسیب پذیر می‌شوند. در برخی موارد ساختمان‌ها نیاز به تغییر کاربری پیدا می‌کنند که نما و حتی دکوراسیون آن نیز باید تغییر کند. بازسازی می‌تواند جزئی و یا کلی باشد یعنی شما بازسازی را فقط برای آشپزخانه یا بخش کوچکی از خانه انجام دهید. لذا برای بازسازی خانه و یا محل کارتان پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره متخصصین این امر استفاده کنید.


بازسازی یا نوسازی

قبل از اینکه بخواهید هر تصمیمی که گرفته اید را عملی کنید بهتر است بدانید که معنا و مفهوم بازسازی با نوسازی بسیار متفاوت می باشد. بازسازی یعنی همه چیز از اول و مجدد شروع به ساختنشان می شود و نوسازی به این معناست که تنها قسمتی از خانه یا محل کار خود را تنها یک تغییر مختصر بدهید. برای اینکه بیشتر با این دو معنا و مفهوم آشنا شوید با ما همراه باشید.


صفر تا صد بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان شامل دیدگاهی است که ساختمانها را به آینده دعوت می کند. بازسازی می تواند شامل نوسازی، تغییرات، تعمیرات یا ترکیباتی از تمام اینها باشد. در تعریفی دیگر به کلیه عملیات ساختمانی یا عمرانی که شامل کمترین میزان تخریب ممکنه باشد و هدف آن بهبود ساختمان از وضعیت فعلی آن باشد بازسازی ساختمان گفته می شود. شرکت هیرکانا سازه با داشتن تیم مجرب و با تجربه همچنین دانش کافی در زمینه بازسازی و قوانین آن می تواند شما را در این راه به شایسته ترین نحو ممکن راهنمایی کند. همچنین می توانید کلیه امور بازسازی را از ابتدا تا انتها به این شرکت واگذار نمایید. ما، در هیرکانا سازه ساختمان شما را کاملاً تغییر می دهیم که منجر به ظاهر جدید آن می شود، ویژگی های عملکرد بهبود یافته، علاوه بر تغییر ظاهر خارجی و داخلی تغییراتی را در کاربرد مورد نظر ایجاد می کنیم  مانند: از تولید به یک دفتر کار یا از انبار به یک  دفترخرید و غیره.


خدمات بازسازی ساختمان

خدمات بازسازی ساختمان که ما به شما ارئه می دهیم این است که پارامترهای فنی و اقتصادی بالای ساختمانهای اصلاح شده را تضمین می کنیم. ما بازسازی ساختمان قدیمی و بناهایی که در اختیارمان قرار می دهید را مطابق با پروژه توسعه یافته تضمین می کنیم و فرصتی برای نظارت بر کارهای انجام شده به شما می دهیم.


هزینه  بازسازی ساختمان

اگر در حال تغییر شکل دادن خانه و ساختمان تجاری خود هستید، مسئله ای که خیلی زیاد ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد بدون شک هزینه های بازسازی ساختمان است. خب باید بگوییم اگر قصد این را دارید که سال های زیادی را در ساختمان مورد نظر زندگی کنید زمان آن رسیده است که دست به کار شده و شکل ظاهری ساختمان خود را تغییر دهید. برای این کار می توانید با افرادی که در زمینه بازسازی ساختمان مخصوصا بازسازی ساختمان قدیمی تجربه و مهارت لازم را دارند مشورت کرده و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید دست به کار شوید.


تاثیر نوع کاغذ دیواری در هزینه بازسازی ساختمان

کاغذ دیواری که در بازسازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد یکی از عوامل تاثیر گذار روی هزینه بازسازی ساختمان است؛ جنس کاغذ دیواری، کیفیت کاغذ دیواری، قابل شستشو بودن و ..... مواردی است که در انتخاب کاغذ دیواری مهم است.


سرامیک، کاشی،  پارکت و کف پوش

پوششی که برای کف پوش منزل خود در نظر می گیرد، معیار های مهم برای انتخاب کف پوش می تواند کیفیت و جنس  آن, کاربرد آن و ...باشد.


گچ کاری

اگر میخواهید در بازسازی خانه خود گچ کاری کنید بسته به این که آیا گچ بری هم میخواهید متغییراست، بعضی از افراد از گچ بری های آماده استفاده می کنند ولی بعضی دیگر از از کسی که گچ کاری می کند میخواهند گچ کاری را روی گچ به اصطلاح زنده انجام دهند.

باز سازی

آیا آپارتمان من ارزش بازسازی دارد؟

در مرحله اول بهبود کیفیت محل زندگی و ایجاد تنوع در محیط با استفاده از امکانات سرمایشی و گرمایشی باعث افزایش روحیه افراد و در مرحله بعدی حفظ سرمایه مالکین و ارزش ریالی بنا باعث می شود از کلمه هزینه بازسازی آپارتمان دور شویم و به کلمه سرمایه گذاری در ملک نزدیک شویم. و یا اگر قصد فروش یا اجاره را داشته باشید سریعتر آپارتمان و خانه قدیمی شما بفروش می رسد و مشتریان بیشتری با پیشنهادات بهتر برای اجاره خواهید داشت و برحسب تجربه خصوصا در آپارتمان های فاقد آسانسور و پارکینگ که در طبقه سوم یا چهارم واقع شده اند بازسازی اصولی آپارتمان و منزل با کمترین هزینه و بودجه شما باعث می شود.


بازسازی موارد مختلف ساختمان

سقف
در سقف برخی از ساختمان ها مشکلات اساسی وجود دارد به عنوان مثال قسمتی از آن تخریب شده است یا از استحکام کافی بر خوردار نباشد. در این صورت به تخریب و ترمیم سقف که بخشی مهم از مراحل بازسازی ساختمان است، با توجه به نظر مهندسان مربوطه اقدام می کنیم.


ستون

یکی دیگر از قسمت های اصلی ساختمان در مراحل بازسازی ساختمان ستون ها هستند، ستون ها که وزن ساختمان را بر دوش می کشند در اکثر موارد نباید تخریب شوند و فقط به تعمیرات جزیی و بازسازی محدود نیاز پیدا می کنند، این عمل ممکن است به رفع نواقص و استحکام بخشی به پایه ها کمک کند.


دیوار

تخریب و جابجایی دیوار ها یکی از اصلی ترین مراحل بازسازی ساختمان سازه ها بشمار می روند، در نوسازی این بخش از آنجایی که وزن بخشی از ساختمان بر روی دوش دیوارهای اصلی است، به هیج وجه نباید تخریب شوند و توجه به این اصل ضروری بنظر می رسد. دیوار های فرعی را می توان در جهت افزایش فضا، زیباسازی و جلوه بخشی به بنا، تخریب کرد و دیگر دیوارها را که آسیب چندانی ندیده اند مرمت و بازسازی کرد، اما تخریب دیوارهای اصلی بدون نظر مهندسان می تواند آسیب های جبران ناپذیری به ساختمان و اهالی آن وارد کند.


قوانین بازسازی ساختمان چیست؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در هر پروژه ساختمانی، اطلاع از قوانین سازمان‌ها و نهاد‌های ناظر بر امر ساخت و ساز، مانند شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان است. در قوانین بازسازی ساختمان آمده است اگر قصد انجام تغییرات جزئی در نما یا وضعیت داخلی ساختمان را دارید، نیاز هیچ‌گونه مجوزی نداریم، در حالی که اگر تغییرات مورد نظر ما کلی‌تر و در قسمت‌های اصلی سازه یا ترکیب بنای اصلی باشد، باید از شهرداری برای این تغییرات مجوز بگیریم. برای مثال انجام هرگونه تغییر در دیوار‌های اصلی، وضعیت راه پله‌ها، وضعیت پارکینگ و … نیازمند اخذ مجوز از شهرداریست.


زمان لازم برای بازسازی

با توجه به میزان بازسازی یک ساختمان مدت زمان متفاوتی برای هر بخش باید در نظر گرفت، اما به طور کلی از چند روز تا چند هفته برای تعمییرات ساختمانی زمان لازم است.


گروه بازسازی ساختمان از چه نفراتی تشکیل شده است؟

یک گروه حرفه‌ای بازسازی ساختمان، حتماً یک طراح دکوراسیون داخلی دارد. این هنرمند، در ابتدا به بررسی وضعیت موجود پرداخته و ایده‌های کلی برای اصلاح وضعیت موجود را ارائه می‌دهد. سپس یک مهندس معمار به طراحی فضا‌ها و تهیه نقشه‌ها و طرح‌های اولیه و اصلی می‌پردازد. نفر بعدی این تیم حرفه‌ای، یک مهندس سازه است که برنامه تخریب بخشی از دیوار‌ها، نحوه ساخت قسمت‌های جدید و … را زیر نظر دارد. از اعضای دیگر گروه بازسازی ساختمان، می‌توان به مهندس برق و مهندس تاسیسات ساختمانی اشاره کنیم.
این دو نفر وظیفه رسیدگی به تجهیزات برقی ساختمان، وضعیت تاسیسات، کولر و شوفاژ و … را برعهده دارند. همچنین اگر تراس، حیاط یا پشت بام دارید یا قصد طراحی و ایجاد یک فضای سبز یا روف گاردن را دارید، حتماً باید از یک مهندس فضای سبز کمک بگیرید. تمامی این مراحل، زیر نظر سرپرست کارگران و تیم اجرایی انجام می‌شود. تیم پشتیبانی و تامین متریال و مصالح نیز، وظیفه خرید مصالح مورد نیاز، قطعات و تجهیزات لازم برای تاسیسات ساختمانی و … را برعهده دارد. پروژه روف گاردن هیرکانا سازه نمونه‌ای از بازسازی پشت بام با استفاده از پروفیل چوب پلاست به صورت گسترده است.


آیا بازسازی داخلی منزل نیاز به مجوز دارد؟
 در بازسازی خانه اگر تغییر نقشه و جابجایی دیوارها و یا تغییرمحل راه پله و مواردی که ضوابط شهرداری را تحت شعاع خود قرار دهد در دستور کار طراح باشد باید با مدارک مالکیت و پرداخت عوارض سالیانه شهرداری و مفاصاحساب آن به ناحیه مربوطه محل زندگی خود مراجعه کرده و نسبت به دریافت مجوز بازسازی خانه و ساختمان اقدام کنید. ولی در سایر موارد جزیی مثل تعویض پنجره دوجداره بخاطر جلوگیری از هدر رفت انرژی و یا ایزوگام و لوله کشی آب و برق و نقاشی و لمینت و کارهای تزیینی نیازی به اخذ مجوز ندارید البته که گروه بازسازی هیرکانا سازه هنگام بازدید و مشاوره آنرا اعلام می کند.  کمتر به چشم مشتری بیاید و باعث پررنگتر شدن مزایا آن خواهد شود.


بازسازی خانه

در بازسازی خانه با هدف ایجاد تنوع و زیبایی و پیش رفتن با مدل های جدید و طراحی دکوراسیون های به روز انجام می شود. در این مورد که ممکن است در ساختمان هایی که عمر چندانی نیز ندارد صورت پذیرد، بازسازی خانه با ایجاد تغییراتی شامل موارد زیر می تواند همراه باشد. مورد دیگر در رابطه با بازسازی خانه با هدف ایجاد زیبایی و مدرنیته در آن می تواند شامل تعویض کاشی و سرامیک های ساختمان یا شیرآلات آن باشد. با توجه به اینکه در این موارد نیز در ساختار ساختمان تغییر ایجاد می شود این مورد نیز جزو موارد بازسازی خانه محسوب می گردد. گاها ممکن است تجهیزات سرمایش و گرمایش منزل دمده شده و بازسازی خانه به دلیل تجهیز و مدرن سازی تاسیسات آن صورت پذیرد. این مورد علاوه بر زیبایی و ایجاد سیستم های سرمایش و گرمایش مدرن در منزل با توجه به پیشرفت روز افزون تاسیسات می تواند برای جلوگیری از هدر رفت و صرفه جویی در مصرف انرژی نیز مفید واقع شود.


بازسازی منزل

علاوه بر دکوراسیون داخلی منزل و بازسازی منزل به منظور ایجاد تغییراتی در داخل ساختمان، بازسازی ساختمان می تواند شامل ایجاد تغییرات در نمای بیرونی ساختمان نیز باشد. با ورود طرح های جدید و شکیل نمای خارجی ساختمان در دنیای مدرنیته امروز، بازسازی منزل در نمای بیرونی آن نیز کم از بازسازی منزل در فضای داخلی نداشته و مورد استقبال بسیاری از افراد می باشد.

همچنین بازسازی منزل می تواند به دلیل بزرگ تر یا کوچک تر کردن بخشی از آن صورت پذیرد. به عنوان مثال گاها افراد برای داشتن سالن پذیرایی بزرگتر ممکن است تمایل به تخریب یک یا چند اتاق از منزل و تلفیق آن با سالن پذیرایی را داشته باشند. یا بر عکس این اتفاق به دلیل نیاز داشتن به تعداد اتاق بیشتر ممکن است بخشی از سالن یا هر جای دیگری از منزل به منظور ایجاد اتاقی جدید مورد بازسازی منزل قرار گیرد.

باز سازی

این مورد همچنین اغلب در ساختمان هایی اتفاق می افتد که تازه خریداری شده و سلیقه ساکنین جدید ساختمان با ساکنین قبلی متفاوت است. در ایام خاصی از سال همچون انتهای سال که افراد به خصوص بانوان در تلاش برای ایجاد زیبایی و تغییر دکوراسیون منزل و بازسازی ساختمان خود برای سال جدید هستند و از طرفی نیز زمان کافی برای ایجاد تغییرات وقتگیری چون رنگ آمیزی دیوارها را ندارند بازسازی خانه یا بازسازی آپارتمان می تواند با تزیین دیوارها توسط کاغذهای دیواری که گزینه های انتخاب در آنها نیز متنوع و متعدد است صورت پذیرد. به طور کلی ما می ‌توانیم بازسازی را به دسته های مختلفی تقسیم نمایید. این دسته ها به شرح زیر می باشند.  بازسازی خانه های کلنگی و بزرگ در این زمان شما ابتدایی خانه کلنگی و بسیار فرسوده اما با متراژ بالا را خریداری می کنید سپس به بازسازی آن می ‌پردازید. مسلما قیمت بازسازی ساختمان قدیمی و فرسوده به مراتب بیشتر خواهد شد.

اما با این وجود می توانید به شرکت آرکا بازسازی آپارتمان مراجعه نموده و هزینه های خود را کاهش دهید. دسته دوم از بازسازی ها می ‌توان به بازسازی خانه های قدیمی با متراژ کوچک اشاره نمود. دسته سوم بازسازی آپارتمان های بزرگ می باشد که همانند خانه های فرسوده بزرگ هزینه بازسازی آپارتمان قدیمی با متراژ بالا بیش تر از هزینه بازسازی آپارتمان قدیمی با متراژ پایین می باشد.

چهارمین دسته بازسازی آپارتمان کوچک می باشد که دارای هزینه ‌ای بسیار کم خواهد بود. به طور کلی در بازسازی ساختمان شما باید مراحلی را به ترتیب پیش ببرید. این مراحل توسط گروه بازسازی هیرکانا سازه تعیین شده است و به شما کمک می کند تا یک خانه بسیار زیبا و جدید داشته باشید. که هزینه خرید و بازسازی آن به مراتب کمتر از هزینه خرید خانه ای مشابه می باشد.