دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت

باز سازی

باز سازی

بازسازی چیست؟

برای اینکه درک بهتری نسبت به بازسازی پیدا کنید ابتدا باید بدانید بازسازی چیست. بازسازی مترادف کلمه مرمت است و معنی آن یعنی شخص یا گروهی بر روی یک بنا فعالیتی انجام دهند تا بتوانند عمر آنرا افزایش دهند. برای جدا کردن مفهموم مرمت از کلمه بازسازی باید به این نکته اشاره کرد که بازسازی غالبا برای بناها به کار می‌رود. در صورتی که مرمت معنای عام داشته و برای اکثر آثار از آن استفاده می‌شود.


دلایل بازسازی ساختمان چیست

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که دلیل بازسازی یک ساختمان چیست. بازسازی یک ساختمان علاوه بر دلایلی نظیر خرابی دیوارها و کابینت‌ها و… می‌تواند دلایل احساسی نظیر خستگی از محیط تکراری و یا تغییر سلیقه شما را نیز شامل شود. البته که ساختمان‌ها بعد از مدتی فرسوده می‌شوند و نیاز به نوسازی پیدا می‌کنند. ساختمان‌ها پس از گذراندن عمر مفید خود به شدت نسبت به زلزله آسیب پذیر می‌شوند. در برخی موارد ساختمان‌ها نیاز به تغییر کاربری پیدا می‌کنند که نما و حتی دکوراسیون آن نیز باید تغییر کند. بازسازی می‌تواند جزئی و یا کلی باشد یعنی شما بازسازی را فقط برای آشپزخانه یا بخش کوچکی از خانه انجام دهید. لذا برای بازسازی خانه و یا محل کارتان پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره متخصصین این امر استفاده کنید.


بازسازی یا نوسازی

قبل از اینکه بخواهید هر تصمیمی که گرفته اید را عملی کنید بهتر است بدانید که معنا و مفهوم بازسازی با نوسازی بسیار متفاوت می باشد. بازسازی یعنی همه چیز از اول و مجدد شروع به ساختنشان می شود و نوسازی به این معناست که تنها قسمتی از خانه یا محل کار خود را تنها یک تغییر مختصر بدهید. برای اینکه بیشتر با این دو معنا و مفهوم آشنا شوید با ما همراه باشید.


صفر تا صد بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان شامل دیدگاهی است که ساختمانها را به آینده دعوت می کند. بازسازی می تواند شامل نوسازی، تغییرات، تعمیرات یا ترکیباتی از تمام اینها باشد. در تعریفی دیگر به کلیه عملیات ساختمانی یا عمرانی که شامل کمترین میزان تخریب ممکنه باشد و هدف آن بهبود ساختمان از وضعیت فعلی آن باشد بازسازی ساختمان گفته می شود. شرکت هیرکانا سازه با داشتن تیم مجرب و با تجربه همچنین دانش کافی در زمینه بازسازی و قوانین آن می تواند شما را در این راه به شایسته ترین نحو ممکن راهنمایی کند. همچنین می توانید کلیه امور بازسازی را از ابتدا تا انتها به این شرکت واگذار نمایید. ما، در هیرکانا سازه ساختمان شما را کاملاً تغییر می دهیم که منجر به ظاهر جدید آن می شود، ویژگی های عملکرد بهبود یافته، علاوه بر تغییر ظاهر خارجی و داخلی تغییراتی را در کاربرد مورد نظر ایجاد می کنیم  مانند: از تولید به یک دفتر کار یا از انبار به یک  دفترخرید و غیره.


خدمات بازسازی ساختمان

خدمات بازسازی ساختمان که ما به شما ارئه می دهیم این است که پارامترهای فنی و اقتصادی بالای ساختمانهای اصلاح شده را تضمین می کنیم. ما بازسازی ساختمان قدیمی و بناهایی که در اختیارمان قرار می دهید را مطابق با پروژه توسعه یافته تضمین می کنیم و فرصتی برای نظارت بر کارهای انجام شده به شما می دهیم.


هزینه  بازسازی ساختمان

اگر در حال تغییر شکل دادن خانه و ساختمان تجاری خود هستید، مسئله ای که خیلی زیاد ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد بدون شک هزینه های بازسازی ساختمان است. خب باید بگوییم اگر قصد این را دارید که سال های زیادی را در ساختمان مورد نظر زندگی کنید زمان آن رسیده است که دست به کار شده و شکل ظاهری ساختمان خود را تغییر دهید. برای این کار می توانید با افرادی که در زمینه بازسازی ساختمان مخصوصا بازسازی ساختمان قدیمی تجربه و مهارت لازم را دارند مشورت کرده و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید دست به کار شوید.


تاثیر نوع کاغذ دیواری در هزینه بازسازی ساختمان

کاغذ دیواری که در بازسازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد یکی از عوامل تاثیر گذار روی هزینه بازسازی ساختمان است؛ جنس کاغذ دیواری، کیفیت کاغذ دیواری، قابل شستشو بودن و ..... مواردی است که در انتخاب کاغذ دیواری مهم است.


سرامیک، کاشی،  پارکت و کف پوش

پوششی که برای کف پوش منزل خود در نظر می گیرد، معیار های مهم برای انتخاب کف پوش می تواند کیفیت و جنس  آن, کاربرد آن و ...باشد.


گچ کاری

اگر میخواهید در بازسازی خانه خود گچ کاری کنید بسته به این که آیا گچ بری هم میخواهید متغییراست، بعضی از افراد از گچ بری های آماده استفاده می کنند ولی بعضی دیگر از از کسی که گچ کاری می کند میخواهند گچ کاری را روی گچ به اصطلاح زنده انجام دهند.

باز سازی

آیا آپارتمان من ارزش بازسازی دارد؟

در مرحله اول بهبود کیفیت محل زندگی و ایجاد تنوع در محیط با استفاده از امکانات سرمایشی و گرمایشی باعث افزایش روحیه افراد و در مرحله بعدی حفظ سرمایه مالکین و ارزش ریالی بنا باعث می شود از کلمه هزینه بازسازی آپارتمان دور شویم و به کلمه سرمایه گذاری در ملک نزدیک شویم. و یا اگر قصد فروش یا اجاره را داشته باشید سریعتر آپارتمان و خانه قدیمی شما بفروش می رسد و مشتریان بیشتری با پیشنهادات بهتر برای اجاره خواهید داشت و برحسب تجربه خصوصا در آپارتمان های فاقد آسانسور و پارکینگ که در طبقه سوم یا چهارم واقع شده اند بازسازی اصولی آپارتمان و منزل با کمترین هزینه و بودجه شما باعث می شود.


بازسازی موارد مختلف ساختمان

سقف
در سقف برخی از ساختمان ها مشکلات اساسی وجود دارد به عنوان مثال قسمتی از آن تخریب شده است یا از استحکام کافی بر خوردار نباشد. در این صورت به تخریب و ترمیم سقف که بخشی مهم از مراحل بازسازی ساختمان است، با توجه به نظر مهندسان مربوطه اقدام می کنیم.


ستون

یکی دیگر از قسمت های اصلی ساختمان در مراحل بازسازی ساختمان ستون ها هستند، ستون ها که وزن ساختمان را بر دوش می کشند در اکثر موارد نباید تخریب شوند و فقط به تعمیرات جزیی و بازسازی محدود نیاز پیدا می کنند، این عمل ممکن است به رفع نواقص و استحکام بخشی به پایه ها کمک کند.


دیوار

تخریب و جابجایی دیوار ها یکی از اصلی ترین مراحل بازسازی ساختمان سازه ها بشمار می روند، در نوسازی این بخش از آنجایی که وزن بخشی از ساختمان بر روی دوش دیوارهای اصلی است، به هیج وجه نباید تخریب شوند و توجه به این اصل ضروری بنظر می رسد. دیوار های فرعی را می توان در جهت افزایش فضا، زیباسازی و جلوه بخشی به بنا، تخریب کرد و دیگر دیوارها را که آسیب چندانی ندیده اند مرمت و بازسازی کرد، اما تخریب دیوارهای اصلی بدون نظر مهندسان می تواند آسیب های جبران ناپذیری به ساختمان و اهالی آن وارد کند.


قوانین بازسازی ساختمان چیست؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در هر پروژه ساختمانی، اطلاع از قوانین سازمان‌ها و نهاد‌های ناظر بر امر ساخت و ساز، مانند شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان است. در قوانین بازسازی ساختمان آمده است اگر قصد انجام تغییرات جزئی در نما یا وضعیت داخلی ساختمان را دارید، نیاز هیچ‌گونه مجوزی نداریم، در حالی که اگر تغییرات مورد نظر ما کلی‌تر و در قسمت‌های اصلی سازه یا ترکیب بنای اصلی باشد، باید از شهرداری برای این تغییرات مجوز بگیریم. برای مثال انجام هرگونه تغییر در دیوار‌های اصلی، وضعیت راه پله‌ها، وضعیت پارکینگ و … نیازمند اخذ مجوز از شهرداریست.


زمان لازم برای بازسازی

با توجه به میزان بازسازی یک ساختمان مدت زمان متفاوتی برای هر بخش باید در نظر گرفت، اما به طور کلی از چند روز تا چند هفته برای تعمییرات ساختمانی زمان لازم است.


گروه بازسازی ساختمان از چه نفراتی تشکیل شده است؟

یک گروه حرفه‌ای بازسازی ساختمان، حتماً یک طراح دکوراسیون داخلی دارد. این هنرمند، در ابتدا به بررسی وضعیت موجود پرداخته و ایده‌های کلی برای اصلاح وضعیت موجود را ارائه می‌دهد. سپس یک مهندس معمار به طراحی فضا‌ها و تهیه نقشه‌ها و طرح‌های اولیه و اصلی می‌پردازد. نفر بعدی این تیم حرفه‌ای، یک مهندس سازه است که برنامه تخریب بخشی از دیوار‌ها، نحوه ساخت قسمت‌های جدید و … را زیر نظر دارد. از اعضای دیگر گروه بازسازی ساختمان، می‌توان به مهندس برق و مهندس تاسیسات ساختمانی اشاره کنیم.
این دو نفر وظیفه رسیدگی به تجهیزات برقی ساختمان، وضعیت تاسیسات، کولر و شوفاژ و … را برعهده دارند. همچنین اگر تراس، حیاط یا پشت بام دارید یا قصد طراحی و ایجاد یک فضای سبز یا روف گاردن را دارید، حتماً باید از یک مهندس فضای سبز کمک بگیرید. تمامی این مراحل، زیر نظر سرپرست کارگران و تیم اجرایی انجام می‌شود. تیم پشتیبانی و تامین متریال و مصالح نیز، وظیفه خرید مصالح مورد نیاز، قطعات و تجهیزات لازم برای تاسیسات ساختمانی و … را برعهده دارد. پروژه روف گاردن هیرکانا سازه نمونه‌ای از بازسازی پشت بام با استفاده از پروفیل چوب پلاست به صورت گسترده است.


آیا بازسازی داخلی منزل نیاز به مجوز دارد؟
 در بازسازی خانه اگر تغییر نقشه و جابجایی دیوارها و یا تغییرمحل راه پله و مواردی که ضوابط شهرداری را تحت شعاع خود قرار دهد در دستور کار طراح باشد باید با مدارک مالکیت و پرداخت عوارض سالیانه شهرداری و مفاصاحساب آن به ناحیه مربوطه محل زندگی خود مراجعه کرده و نسبت به دریافت مجوز بازسازی خانه و ساختمان اقدام کنید. ولی در سایر موارد جزیی مثل تعویض پنجره دوجداره بخاطر جلوگیری از هدر رفت انرژی و یا ایزوگام و لوله کشی آب و برق و نقاشی و لمینت و کارهای تزیینی نیازی به اخذ مجوز ندارید البته که گروه بازسازی هیرکانا سازه هنگام بازدید و مشاوره آنرا اعلام می کند.  کمتر به چشم مشتری بیاید و باعث پررنگتر شدن مزایا آن خواهد شود.


بازسازی خانه

در بازسازی خانه با هدف ایجاد تنوع و زیبایی و پیش رفتن با مدل های جدید و طراحی دکوراسیون های به روز انجام می شود. در این مورد که ممکن است در ساختمان هایی که عمر چندانی نیز ندارد صورت پذیرد، بازسازی خانه با ایجاد تغییراتی شامل موارد زیر می تواند همراه باشد. مورد دیگر در رابطه با بازسازی خانه با هدف ایجاد زیبایی و مدرنیته در آن می تواند شامل تعویض کاشی و سرامیک های ساختمان یا شیرآلات آن باشد. با توجه به اینکه در این موارد نیز در ساختار ساختمان تغییر ایجاد می شود این مورد نیز جزو موارد بازسازی خانه محسوب می گردد. گاها ممکن است تجهیزات سرمایش و گرمایش منزل دمده شده و بازسازی خانه به دلیل تجهیز و مدرن سازی تاسیسات آن صورت پذیرد. این مورد علاوه بر زیبایی و ایجاد سیستم های سرمایش و گرمایش مدرن در منزل با توجه به پیشرفت روز افزون تاسیسات می تواند برای جلوگیری از هدر رفت و صرفه جویی در مصرف انرژی نیز مفید واقع شود.


بازسازی منزل

علاوه بر دکوراسیون داخلی منزل و بازسازی منزل به منظور ایجاد تغییراتی در داخل ساختمان، بازسازی ساختمان می تواند شامل ایجاد تغییرات در نمای بیرونی ساختمان نیز باشد. با ورود طرح های جدید و شکیل نمای خارجی ساختمان در دنیای مدرنیته امروز، بازسازی منزل در نمای بیرونی آن نیز کم از بازسازی منزل در فضای داخلی نداشته و مورد استقبال بسیاری از افراد می باشد.

همچنین بازسازی منزل می تواند به دلیل بزرگ تر یا کوچک تر کردن بخشی از آن صورت پذیرد. به عنوان مثال گاها افراد برای داشتن سالن پذیرایی بزرگتر ممکن است تمایل به تخریب یک یا چند اتاق از منزل و تلفیق آن با سالن پذیرایی را داشته باشند. یا بر عکس این اتفاق به دلیل نیاز داشتن به تعداد اتاق بیشتر ممکن است بخشی از سالن یا هر جای دیگری از منزل به منظور ایجاد اتاقی جدید مورد بازسازی منزل قرار گیرد.

باز سازی

این مورد همچنین اغلب در ساختمان هایی اتفاق می افتد که تازه خریداری شده و سلیقه ساکنین جدید ساختمان با ساکنین قبلی متفاوت است. در ایام خاصی از سال همچون انتهای سال که افراد به خصوص بانوان در تلاش برای ایجاد زیبایی و تغییر دکوراسیون منزل و بازسازی ساختمان خود برای سال جدید هستند و از طرفی نیز زمان کافی برای ایجاد تغییرات وقتگیری چون رنگ آمیزی دیوارها را ندارند بازسازی خانه یا بازسازی آپارتمان می تواند با تزیین دیوارها توسط کاغذهای دیواری که گزینه های انتخاب در آنها نیز متنوع و متعدد است صورت پذیرد. به طور کلی ما می ‌توانیم بازسازی را به دسته های مختلفی تقسیم نمایید. این دسته ها به شرح زیر می باشند.  بازسازی خانه های کلنگی و بزرگ در این زمان شما ابتدایی خانه کلنگی و بسیار فرسوده اما با متراژ بالا را خریداری می کنید سپس به بازسازی آن می ‌پردازید. مسلما قیمت بازسازی ساختمان قدیمی و فرسوده به مراتب بیشتر خواهد شد.

اما با این وجود می توانید به شرکت آرکا بازسازی آپارتمان مراجعه نموده و هزینه های خود را کاهش دهید. دسته دوم از بازسازی ها می ‌توان به بازسازی خانه های قدیمی با متراژ کوچک اشاره نمود. دسته سوم بازسازی آپارتمان های بزرگ می باشد که همانند خانه های فرسوده بزرگ هزینه بازسازی آپارتمان قدیمی با متراژ بالا بیش تر از هزینه بازسازی آپارتمان قدیمی با متراژ پایین می باشد.

چهارمین دسته بازسازی آپارتمان کوچک می باشد که دارای هزینه ‌ای بسیار کم خواهد بود. به طور کلی در بازسازی ساختمان شما باید مراحلی را به ترتیب پیش ببرید. این مراحل توسط گروه بازسازی هیرکانا سازه تعیین شده است و به شما کمک می کند تا یک خانه بسیار زیبا و جدید داشته باشید. که هزینه خرید و بازسازی آن به مراتب کمتر از هزینه خرید خانه ای مشابه می باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد