دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت

هوش مصنوعی تهدید یا فرصت؟

هوش مصنوعی وارد انواع و اقسام صنایع شده و روزبه‌روز نقش مهم‌تری پیدا می‌کند. با پیشرفت شگفت‌انگیز این فناوری، این امکان را دارد که بسیاری از جنبه‌های زندگی را به طور شگفت‌انگیزی بهبود ببخشد اما از طرف دیگر نباید خطرات احتمالی آن را نادیده بگیریم.
با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از کارشناسان در مورد خطرات احتمالی هوش مصنوعی هشدار می‌دهند، بهتر است به این هشدارها توجه کنیم. از طرف دیگر، برخی مدعی هستند که چنین دیدگاه‌هایی صرفاً برای ایجاد جاروجنجال مطرح می‌شوند و هیچ خطر فوری از جانب هوش مصنوعی وجود ندارد.
بنابراین آیا نگرانی‌های مربوط به هوش مصنوعی جدی هستند یا اینکه باید آن‌ها را نادیده بگیریم؟ در این مقاله به ۵ خطر مهم هوش مصنوعی اشاره کنیم که در آینده‌ی نزدیک می‌توانند مشکلات زیادی را ایجاد کنند.

هوش مصنوعی تهدید یا فرصت؟
هوش مصنوعی تهدید یا فرصت؟
هوش مصنوعی با سرعت هرچه تمام در حال پیشرفت است و سخت افزارهای قدرتمندی که عرضه می‌شوند، آن را به یک تهدید بالقوه تبدیل کرده‌اند. اگر در گذشته برای خلق یک صحنه انفجار واقع‌گرایانه به ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان نیاز بود، حالا با ظهور پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیک و پلتفرم‌های محاسباتی قدرتمند، نهایتاً به چند ماه زمان نیاز است.
شاید هنوز تصویر ذهنی مناسبی از مضرات هوش مصنوعی به شما مخابره نکرده باشیم اما تصور کنید یک برنامه کامپیوتری پیشرفته وجود داشت باشد که بتواند سر شما را با شخص دیگری درون ویدئو جایگزین کند، تصور کنید چنان این ویدئو طبیعی به نظر برسد که نزدیک‌ترین افراد به شما را هم دچار تردید کند.
هوش مصنوعی آرام‌آرام در حال تبدیل شدن به چراغ جادویی است که ناممکن‌ها را ممکن می‌کند و یکی از معایب هوش مصنوعی هم هوشمندی فوق العاده آن است. چندان دور از ذهن نیست روزی یک برنامه بتواند با عکس‌ها و ویدئوهای معمولی که بر روی صفحه اینستاگرام تان گذاشته‌اید، یک ویدئوی واقع‌گرایانه از شما بسازد، گویی درست خودتان جلوی دوربین بوده‌اید.
به عنوان مثال دیگری از خطرات AI باید گفت که قرار نیست سوء استفاده از توانایی‌های هوش مصنوعی صرفاً در خدمت تخریب و بی آبرو کردن چهره‌ها باشد، گاهی یک ویدئو می‌تواند مردم را به خیابان‌ها بکشد و دنیا را به هرج و مرج بکشاند. سناریوهای ممکن از این هم فراتر می‌رود و دیگر شاید حتی نتوان قدم گذاشتن انسان بر روی کره دیگری را باور کرد.

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند خطرناک باشد؟
این فناوری روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود و همین پیشرفت می‌تواند منجر به بروز خطرات مختلفی از جمله موارد ساده (اختلال در کار) تا خطرات فاجعه‌بار شود. با توجه به اختلاف نظری که در مورد این موضوع وجود دارد، در رابطه با سطح خطرات آن هم یک دیدگاه مشترک و جامع دیده نمی‌شود. عموماً تصور می‌شود که هوش مصنوعی از دو طریق می‌تواند خطرناک باشد:
•    این فناوری برای انجام کاری مخرب برنامه‌ریزی شود.
•    این فناوری برای مفید بودن برنامه‌ریزی شود اما در حین رسیدن به هدف خود کار مخربی انجام دهد.
این ریسک‌ها با پیچیدگی نرم‌افزار هوش مصنوعی تقویت می‌شوند. سال‌ها قبل یکی از فیلسوف‌های مشهور به نام نیک بوستروم کتابی را منتشر کرد که در آن یک سناریو تحت عنوان «به حداکثر رساندن گیره کاغذ» مطرح شد. او می‌گوید فرض کنید یک هوش مصنوعی برای تولید حداکثر تعداد ممکن گیره کاغذ توسعه پیدا کند. اگر این هوش مصنوعی به اندازه‌ی کافی باهوش باشد، می‌تواند کل دنیا را برای رسیدن به این هدف نابود کند.
اما به غیر از این خطرات فاجعه‌آور که به نظر نمی‌رسد در آینده‌ی نزدیک تحقق پیدا کنند، می‌توانیم به ۵ خطر فوری اشاره کنیم که می‌توانند طی همین چند سال آینده مشکلات زیادی را ایجاد کنند.

1. اتوماسیون شغل‌ها
اتوماسیون یا خودکارسازی از جمله مهم‌ترین خطرات هوش مصنوعی برای شغل‌های مختلف است. از کارخانه‌ها گرفته تا اتومبیل‌های خودکار، آغاز اتوماسیون به دهه‌ها قبل برمی‌گردد ولی روزبه‌روز شتاب آن بیشتر می‌شود.
مساله این است که برای بسیاری از کارهای مختلف، سیستم‌های هوش مصنوعی نسبت به انسان‌ها عملکرد بهتری دارند. روی هم رفته در این موارد ارزان‌تر، دقیق‌تر و کارآمدتر از انسان‌ها عمل می‌کنند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی در تشخیص جعل آثار هنری بهتر از متخصصان انسانی عمل می‌کند و حالا این سیستم‌ها در زمینه‌ی تشخیص تومور از طریق تصاویر رادیوگرافی هم در حال بهتر شدن هستند.
از طرف دیگر، وقتی که هوش مصنوعی بسیاری از شغل‌ها را تصرف کند، بخش بزرگی از کارگران که شغل خود را از دست داده‌اند به دلیل فقدان تخصص موردنیاز یا عدم وجود اعتبارات قادر به پیدا کردن شغل جدیدی نخواهند بود. با پیشرفت سیستم‌های هوش مصنوعی، مهارت‌های آن‌ها برای انجام کارهای مختلف بهتر از انسان‌ها خواهد شد و اختلال در کار هم می‌تواند منجر به افزایش نابرابری اجتماعی و حتی یک فاجعه‌ی اقتصادی شود.

2. امنیت و حریم خصوصی
مشکل اصلی این است که با افزایش نگرانی‌های امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی، تدابیر پیش‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی هم افزایش پیدا می‌کنند. این مشکل همچنین این سوال را مطرح می‌کند که ما چگونه سیستم‌های هوش مصنوعی را ایمن می‌کنیم؟ اگر از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای دفاع در برابر نگرانی‌های امنیتی استفاده می‌کنیم، باید در رابطه با ایمن بودن خود سیستم هوش مصنوعی‌ هم اطمینان حاصل کنیم.
در زمینه‌ی حریم خصوصی هم شرکت‌های بزرگ طی چند سال گذشته در این زمینه تا حد قابل توجهی زیر تیغ دولت‌ها و نهادهای نظارتی قرار گرفته‌اند. باید خاطرنشان کنیم روزانه حدود ۲.۵ ترابایت داده توسط کاربران ایجاد می‌شود و الگوریتم‌های پیشرفته با استفاده از این داده‌ها می‌توانند پروفایل‌های بسیار دقیقی را برای نمایش تبلیغات ایجاد کنند.
از دیگر نگرانی‌ها می‌توانیم به تکنولوژی‌های تشخیص چهره اشاره کنیم و گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از نیروهای پلیس در کشورهای مختلف برای شناسایی مجرمان تحت تعقیب یا افراد مشکوک از عینک‌های هوشمند مجهز به نرم‌افزار تشخیص چهره استفاده می‌کنند. چنین تکنولوژی‌هایی می‌توانند منجر به گسترش رژیم‌های استبدادی شوند یا اینکه افراد یا گروه‌هایی با اهداف بدخواهانه از آن‌ها سوءاستفاده کنند.

هوش مصنوعی تهدید یا فرصت؟
3. بدافزار هوش مصنوعی
هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در هک کردن سیستم‌های امنیتی و شکستن رمزگذاری‌های مختلف بهتر می‌شود. بخشی از این موضوع به تکامل الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برمی‌گردد. این یعنی بدافزار مبتنی بر هوش مصنوعی با آزمون و خطا بهتر می‌شود و با گذر زمان خطر آن هم افزایش پیدا می‌کند.
برخی فناوری‌های هوشمند (مانند اتومبیل‌های خودران) اهداف ایدئالی برای این نوع بدافزارها هستند و مثلا می‌توانند برای ایجاد تصادف رانندگی یا ایجاد ترافیک مورد استفاده قرار بگیرند. با افزایش وابستگی ما به فناوری‌های هوشمند متکی به اینترنت، زندگی روزمره‌ی ما هم بیش از پیش تحت تأثیر خطر اختلال قرار می‌گیرد.

4. سلاح‌های خودمختار
سلاح‌های خودمختار-سلاح‌هایی که به جای انسان‌ها توسط سیستم‌های هوش مصنوعی کنترل می‌شوند-مدت‌هاست که انجام وظیفه می‌کنند. در همین زمینه باید به هشدار صدها متخصص فناوری اشاره کنیم که از سازمان ملل خواسته‌اند تا راهی برای حفاظت از بشریت در برابر سلاح‌های مستقل ایجاد کند.
نیروهای نظامی کشورهای مختلف در حال حاضر به سلاح‌های مبتنی بر هوش مصنوعی‌ یا سلاح‌هایی که تا حدی به این سیستم‌ها متکی هستند، دسترسی دارند. به عنوان مثال می‌توانیم به پهپادهای نظامی اشاره کنیم که مثلا با بهره‌گیری از سیستم‌های تشخیص چهره می‌توانند یک فرد را با دقت زیادی ردیابی کنند.
اما وقتی که به الگوریتم‌های هوش مصنوعی‌ اجازه دهیم بدون دخالت انسان در مورد مرگ و زندگی تصمیم‌گیری کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟ چنین قابلیت‌هایی می‌توانند تبعات فاجعه‌باری به همراه داشته باشند.

5. دیپ‌ فیک و اخبار جعلی
تکنولوژی دیپ ‌فیک روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شود و تشخیص جعلی بودن ویدیوهای مبتنی بر آن دشوارتر. اگرچه در حال حاضر این تکنولوژی عمدتاً برای ساخت ویدیوهای جعلی از افراد مشهور مورد استفاده قرار می‌گیرد اما همین حالا هم برخی کلاه‌برداران با استفاده از تصویر پروفایل افراد معمولی در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای جعلی از آن‌ها درست می‌کنند تا بتوانند باج دریافت کنند. علاوه بر این، باید به استفاده از هوش مصنوعی‌ برای ویرایش تصاویر و شبیه‌سازی صدا هم اشاره کنیم که می‌توانند تأثیر زیادی بر جامعه داشته باشند.

هوش مصنوعی تهدید یا فرصت؟
نابودی بشریت؛ مهم‌ترین مورد از خطر هوش مصنوعی
یکی از مهم‌ترین خطرات هوش مصنوعی که از سال‌های اخیر همواره مطرح می‌شد و هنوز هم پاسخ دقیقی برای آن پیدا نشده است خطر نابودی بشر توسط هوش مصنوعی است. به عقیده بسیاری از افراد ممکن است روزی برسد که هوش مصنوعی باعث نابودی بشریت شود و به عللی کاملا منطقی تصمیم بگیرد که نسل بشر را منقرض کند و از نظر آن‌ها این مسئله می‌تواند مهم‌ترین خطری باشد که هوش مصنوعی برای انسآن‌ها خواهد داشت.

انواع سوتین زنانه

همواره یکی از مشکلاتی که برای خرید لباس زیر وجود دارد انتخاب محصول نامناسب است. به ویژه اینکه چه در خرید اینترنتی و چه در خرید حضوری امکان پرو و تست این نوع پوشاک وجود ندارد. برای همین در این مقاله که با هدف بررسی راهنمای خرید سوتین مناسب تهیه کردیم، قصد داریم شما را با نکات جامعی که باید قبل و بعد از خرید به آنها توجه داشته باشید آشنا کنیم.تفاوتی ندارد که صرفا هدف شما برای خرید لباس زیر سوتین باشد یا اینکه یک ست شورت و سوتین مناسب را با طراحی عالی و خیره کننده‌ای در نظر گرفته باشید. این نوع پوشاک به دلیل تنوع بسیار بالایی که دارد، در اندازه و شکل‌های مختلفی تولید می‌شود که همین مسئله سبب می‌شود که با نداشتن اطلاعات کافی، سوتینی که می‌خرید یا زیادی برایتان کوچک باشد و یا اینکه به سایز سینه شما گشاد باشد.

انواع سوتین زنانه

انواع سوتین زنانه
سوتین‌ها بر اساس استفاده‌ای که دارند به چندین گروه طبقه بندی می‌شوند. هر یک از این گروه‌ها برای زمان، نوع استفاده، سن و… متفاوت هستند. بنابراین لازم است که با درک درستی از انتخاب بهترین سوتین مناسب خودتان از یک برند مناسب و با سایز درست خریدتان را انجام دهید. منظور ما از نوع سوتین در اینجا به استفاده‌های تخصصی سوتین برمی‌گردد. همانطور که می‌دانید برای فعالیت‌های روزانه در منزل، بیرون از منزل، باشگاه و ورزشی، شیردهی به نوزاد، مراسم خاص و… باید از سوتین مناسب استفاده کرد. پس مهم است که قبل از هر چیزی با انواع این نوع سوتین‌ها بر اساس زمان و موقعیتی که استفاده می‌کنید آشنا باشید.

سوتین ورزشی و کپسول دار
سوتین‌های ورزشی همانطور که از نامشان مشخص است برای ورزش و انجام تمرینات مناسب هستند. از این نوع سوتین می‌توانید هم برای ورزش‌های باشگاهی و هم انجام تمرینات یوگا در منزل استفاده کنید. ویژگی این سوتین‌ها در مجموع لازم است به این صورت باشد که انجام تمرینات ورزشی که سینه‌های شما در انجام آنها تاثیر دارند را برایتان ساده‌تر کنند. به صورت کلی این مدل‌ها دارای ساختاری هستند که سینه‌های شما را فشرده و سفت خواهند کرد، همچنین از حرکات بی مورد آنها در هنگام انجام تمرینات خاصی مثل دویدن و پریدن جلوگیری خواهند کرد. این نوع سوتین‌ها دارای خاصین کشی هم هستند که به دلیل کشیدگی و سفتی زیادی که دارند زیاد به سینه‌های شما فشار وارد نکنند. برخی از ویژگی‌های سوتین ورزشی به صورت زیر است.
دارای بند پهن هستند تا فشار کمتری به دوش شما در هنگام انجام حرکات وارد شود. چرا که انجام تمرینات و تکان‌هایی که سینه‌ها دارند موجب ساییدن پوست خواهد شد. در نتیجه هرچه بند روی دوش پهن‌تر باشد فشار کمتری وارد شده و از ساییدگی نیز جلوگیری خواهد کرد. کاپ یا همان کاسه این سوتین‌ها درشت است و همچنین در برخی مدل‌ها که با نام سوتین کپسول دار شناخته می‌شوند، از کاپ مخصوص استفاده شده تا سینه‌ها نیز در فاصله کمتری از یکدیگر قرار گیرند. این نزدیک بودن نیز خود باعث می‌شود که در هنگام انجام تمرینات زیاد سینه‌های شما بالا و پایین نپرند. برخی مدل‌ها داری فنر بوده و برخی دیگر دارای فنر جلویی هستند که به ثابت ماندن سینه‌ها در جای خود کمک زیادی خواهند کرد. سوتین‌های ورزشی با نام سوتین اسپورت نیز شناخته می‌شوند. باید در نظر داشته باشید که از این نوع سوتین صرفا در هنگام ورزش و فعالیت‌های دیگری نظیر یوگا، کوهنوردی و… استفاده کنید. چرا که استفاده طولانی مدت از آنها می‌تواند سبب مشکلات خاصی شود.

سوتین بارداری و شیردهی
این نوع سوتین همانطور که از نامش مشخص است برای شیردهی به نوزادان طراحی شده است. ساختار این سوتین‌ها طوری است که کاپ هر دو سوتین دارای دریچه‌ای برای بیرون آوردن نوک سینه است تا به نوزاد خود به راحتی بتوانید شیر بدهید. پس از پایان شیردهی نیز می‌توانید رویه‌ی کاپ را که معمولا دارای دکمه است به بخش کناری متصل کنید. برخی مدل‌ها نیز برای راحتی بیشتر مادران در روی بندها نیز دارای دکمه هستند تا سینه‌ها را بتوان بهتر بیرون آورد. این نوع سوتین برای مادرانی که به دلایل مختلفی زیاد بیرون از خانه هستند مناسب است تا مجبور نباشند برای شیر دادن به نوزاد پستان‌های خود را از زیر یا روی سوتین بیرون آورند.

سوتین هارنس
سوتین‌های هارنس با هدف زیبایی بخشیدن به سینه‌های خانم‌ها تولید می‌شوند. این نوع سوتین‌ها علاوه بر بند موجود دوتایی که به ثابت کردن سوتین از طریق دوش کمک می‌کنند دارای بندهایی ضربدری یا طراحی خاص دیگر هستند که با قرارگیری بر روی بین دو سینه(چاک سینه) به زیباتر شدن بدن شما کمک می‌کنند. از این نوع سوتین‌ها نیز بیشتر برای انجام روابط زناشویی استفاده می‌شود. مدل‌های هارنس در برخی موارد دارای گردنی هستند و خبری از بند پشتی نیست. برای همین سوتین‌های گردنی را هم داریم که معمولا برای استفاده در خانه گزینه مناسبی هستند. برخی دیگر از مدل‌های هارنس دارای طراحی گیپور یا دانتل بر روی بخش هارنس هستند که به زیباتر نشان دادن سینه‌ها کمک بسیار زیادی می‌کنند.

انواع سوتین زنانه

همه چیز در مورد سوتین
سوتین چیست و چرا در زندگی یک زن مهم است؟ انواع سوتین چیست؟ اندازه گیری سایز سوتین به چه صورت انجام می شود؟ تفاوت سوتین جک دار، سوتین مجلسی و سوتین اسفنجی در چیست؟ این سوال احتمالاً سؤالی است که هر دختری در نوجوانی از خود می‌پرسد و شاید اعضای خانواده پاسخی برای این پرسش ها نداشته باشند. اما به طور کلی می توان گفت که طرح مناسب  هر سوتین برای زنان به یک شکل نیست و بانوان انواع مختلف سوتین را در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می دهند که ممکن است برای دیگر افراد مناسب نباشد.
پیدا کردن سینه بند مناسب مانند یافتن جفت روحی خود است. بسیاری از زنان فقط به این دلیل که سایز و شکل نامناسبی از آن را می‌پوشند، با سوتین‌های خود مشکل دارند. در واقع اکثر خانم‌ها حتی از اندازه و نوع سینه بند مناسب با شکل بدن خود آگاه نیستند. وقت آن رسیده است که این لباس اسرارآمیز را رمزگشایی کنیم تا سینه بند مناسب خود را بهتر بشناسید و بتوانید استایلی را که برای شما مناسب است پیدا کنید.

سوتین چیست؟
سینه‌بند که معمولاً سوتین نامیده می‌شود، لباس‌زیر زنانه است که برای حمایت از سینه‌های او پوشیده می‌شود. سوتین‌ها با فرم کلاسیک اکثرا برای همه مناسب هستند و بیشتر آنها فرم‌های مختلف سینه را ساپورت می‌کنند. با گذشت زمان، سوتین‌ها از لباس‌های کاربردی تبدیل به لباس‌های فانتزی شدند و از لباس‌های مد روز پشتیبانی می‌کنند و در واقع جنبه شیک بودن این لباس‌های ظریف برای مخاطبین مهم شده است.


انواع سوتین زنانه

تاریخچه سوتین

پوشیدن لباس‌زیر برای حمایت از سینه به یونان باستان باز می‌گردد. زنان آپودسموس (به معنی بند سینه) می‌پوشیدند. آپودسموس نواری از پشم یا کتان بود که روی سینه‌ها پیچیده می‌شد و در پشت سنجاق می‌شد. زنان رومی نیز در طول ورزش از نوارهای سینه استفاده می‌کردند.
همچنین تکه‌های پارچه‌های کتانی در قلعه لنگبرگ در تیرول شرقی در اتریش یافت شده که گمان می‌رود به عنوان سینه‌بند استفاده می‌شده.
از قرن شانزدهم تا قرن نوزدهم، زیرپوش زنان ثروتمند در دنیای غرب کرست بود که سینه‌ها را به سمت بالا می‌برد.
اما در اواخر قرن نوزدهم، طراحان لباس شروع به تغییر کرست با لباس‌های جایگزین کردند و کرست را به چند قسمت تقسیم کردند: یک وسیله بازدارنده کمربند مانند برای پایین تنه و لباسی که سینه‌ها را از شانه به بالاتنه آویزان می‌کرد.
هرمینی کادوله ، مخترع فرانسوی، اولین مخترعی بود که حق اختراع «سوتین» مدرن به نام «کورسلت-گورج» را ثبت کرد، لباس زیر زنانه‌ای که قسمت بالایی سوتین را از کرست پایینی جدا می‌کرد و اولین گام به سمت سوتین مدرن بود..
یک شهروند نیویورکی به نام «مری پلی فلپس جیکوب» بود که طرح اصلی سوتین را بهبود بخشید و در سال 1914 سوتین را به شکلی که امروز می‌شناسیم به ثبت رساند.
تولید انبوه سوتین در اوایل قرن بیستم باعث شد که این لباس به طور گسترده‌ای در دسترس زنان در ایالات متحده، انگلستان، اروپای غربی و سایر کشورهای تحت تأثیر مد غربی قرار گیرد.

https://internetmrketing.blog.ir/1402/02/27/women-bra-buying-guide

انواع شورت زنانه و دخترانه

همه‌ی ما هر روز از انواع مدل شورت زنانه استفاده می‌کنیم. نمایان بودن خطوط شورت از زیر لباس برای همه‌ی ما مکررا اتفاق افتاده‌است، اما معمولا هیچ یک از ما در مورد چنین مسائلی تبادل نظر نمی‌کنیم. انتخاب یک مدل درست از میان لباس زنانه همچون انواع شورت زنانه، راحتی و اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد. شما می توانید برای خرید انواع شورت زنانه و دخترانه از جمله خرید شورت لامبادا زنانه، خرید شورت فانتزی زنانه، خرید شورت گیپور زنانه، خرید شورت پادار زنانه، خرید شورت برزیلی زنانه، خرید شورت بندی زنانه، خرید شورت توری زنانه، خرید شورت گنی زنانه و ... را از فروشگاه اینترنتی شرق انجام دهید و نیز این فروشگاه قیمت انواع شورت زنانه و دخترانه را به صرفه در نظر گرفته است.

انواع شورت زنانه و دخترانه

انواع شورت زنانه و دخترانه
آشنایی با انواع شورت زنانه شاید بحث جدیدی به نظر برسد اما جالب است بدانید که قدیمی ترین اثر باستان شناسی مرتبط با شورت زنانه به حدود 6000 سال پیش به تمدن بداری در سرزمین مصر باز میگردد. مثل خیلی از دیگر وسایل زنانه‌، شورت هم انواع و کاربردهای مختلف دارد. انواع شورت زنانه به انگلیسی مترادف های زیادی دارد اما بیشتر آنها در فارسی با همان معادل خارجی شناخته می شوند مثال معروفش لامبادا. اصلا خود واژه ی شورت هم وارداتی (وام واژه) است. در انگلیسی بریتانیایی شورت (panties) میتواند به واژه‌هایی مثل (knickers) و (undies) و به طور خلاصه pants اشاره کند. اما در انگلیسی آمریکایی بیشتر از ترکیب واژگانی underpants استفاده میکنند. واژه‌یLingerie هم که ممکن است در فروشگاه های لباس زیر دیده باشید اصالتا فرانسوی است که بیشتر به لباس زیر زنانه سبک و چشم نواز اشاره میکند. و معادل انگلیسی آن undergarments می باشد.

شورت پادار Boy Shorts
این مدل از انواع شورت زنانه، بر خلاف معمول، در قسمت ران، مستطیلی شکل هستند و شورت‌های مردانه را در ذهن تداعی می‌کنند. ویژگی اصلی شورت پادار، پوشش بالای آن است.
کِی بپوشیم : شورت‌های پادار زنانه در زیر دامن‌های کوتاه و پیراهن چین دار که امکان بالا رفتن آن‌ها بسیار است، به کار می‌روند. این مدل از شورت‌ها در دوران قاعدگی گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود.
 
شورت کلاسیک Classic Briefs
این شورت با فاق بلند و پوشش حداکثری، قدیمی‌ترین و راحت‌ترین مدل از انواع شورت زنانه است. البته این طراحی، امروزه علاوه بر شورت‌های روزانه، در انواع شورت‌های مدرن نیز استفاده می‌شود. شورت کلاسیک دقیقا همانی است که در بسته‌های چند‌تایی می‌خرید و با هر لباسی می‌پوشید. این مدل شورت زنانه تنها با لباس‌های ظریف و چسبان که خط شورت را نمایان می‌سازند، قابل استفاده نخواد بود.
کِی بپوشیم : شورت کلاسیک برای استفاده‌ی روزمره و در روزهای سخت قاعدگی، بهترین گزینه است.

هیپسترز / هیپ هاگرز Hipsters
در مدل هیپستر یا هاگرز، کش کمر دقیقا روی باسن قرار می‌گیرد. با اینکه این شورت، فاق کوتاهی دارد، اما هنوز پوشش زیادی را به خصوص در پهلوها ایجاد می‌کند.
کِی بپوشیم : این مدل شورت زنانه، در زیر جین‌ها و دامن‌های فاق کوتاه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع شورت زنانه و دخترانه

شورت لامبادا
شورت لامبادا به آن گروه از شورت‌هایی گفته می‌شود که از پشت با بند به یکدیگر وصل بوده و بک لس هستند. بخش جلو نیز در مدل‌های مختلفی وجود دارد که به صورت فاق باز، طرح‌دار گیپور و… هستند.
این مدل شورت برای داشتن روابط جنسی گزینه عالی هستند. البته برای مجالس و بیرون رفتن نیز می‌توانید از این مدل شورت استفاده کنید.

شورت تانگ Thongs
این مدل از انواع شورت زنانه چیزی در حدود ۷ الی ۸ سانتی متر زیر کمر و روی استخوان لگن قرار می‌گیرد. در طراحی شورت تانگ، یک بند دور تا دور کمر را فرا می‌گیرد و دو قطعه‌ی مثلثی، پشت و جلو را می‌پوشانند. در برخی از مدل‌های تانگ، بند کمر می‌تواند پهن‌تر نیز باشد.
کِی بپوشیم : با اینکه جنبه‌ی زیبایی در شورت تانگ بیش‌تر مطرح است، اما تا جایی که نمایش بند شورت از زیر لباس مطرح نباشد، با انواع پیراهن‌های کوتاه و جذب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شورت فرانسوی French-Cut
شورت فرانسوی یکی از محبوب ‌ترین انواع شورت زنانه است. در این طراحی، مانند شورت کلاسیک، از فاق بلندی استفاده شده است. تنها تفاوت این دو در انحنای بیش‌تر برش در قسمت دور ران است که پوشش کمتری نسبت به شورت کلاسیک ایجاد می‌کند.
کِی بپوشیم : این مدل شورت زنانه، بهترین گزینه برای شلوارهای فاق بلند است.
 
شورت جی استرینگ G-String
شورت جی استرینگ که با یک برش مثلثی در قسمت جلو، و عدم پوشش در پشت، بیش‌تر جنبه‌ی زیبایی دارد. پهلوهای این لباس زیر از ۲ بند تشکیل شده‌است که روی استخوان لگن قرار می‌گیرند.
کِی بپوشیم : شورت جی استرینگ معمولا در سواحل یا زمانی که حمام آفتاب می‌گیرید، بسیار کاربردی خواهد بود.

شورت سی استرینگ C-String
شورت سی استرینگ نسل جدیدی از لباس‌های زیر زنانه است. این شورت که هیچ بندی ندارد، مانند انبری منعطف، در قالب بدن شما جای می‌گیرد.
کِی بپوشیم : حمام آفتاب، شنا و لباس شب از کاربردهای متعارف این مدل از انواع لباس زیر زنانه است. استفاده از سی استرینگ در زمان قاعدگی توصیه نمی‌شود.

شورت چسبنده Adhesive Panty
این مدل شورت زنانه، دقیقا مانند سی استرینگ بدون بند است. اما تفاوت شورت چسبان، در پارچه ای بودن آن و چسبی است که در قسمت جلو و پشت دارد.
 
شورت گنی Control Briefs
شاخص‌ترین و البته محبوب‌ترین ویژگی شورت‌های گنی این است که تمامی شکم را تا بالای ناف پوشش می‌دهند. این ویژگی موجب می‌شود که قسمت‌های نرم شکم در قالبی خوش‌فرم قرار بگیرند. “راحت” و “کاربردی” دو واژه‌ی درخور و شایسته برای توصیف این مدل شورت زنانه هستند. شورت گنی در انواع پادار و حلقه‌ای وجود دارد که هر یک طرفداران خاص خود را دارند.
کِی بپوشیم : شورت گنی هم در دوران پس از بارداری و هم به عنوان فرم‌دهنده‌ی اندام در زیر دامن‌ها و پیراهن‌های جذب استفاده می‌شود. علاوه بر این، کاربرد آن در زیر شلوارهای فاق بلند نیز زیاد است.
 
شورت بدون درز Seamless Panties
در راحتی، هیچ شورتی به گرد پای شورت بدون درز هم نمی‌رسد. همانطور که از نامش پیداست، هیچ درز و دوختی روی این مدل شورت دیده نمی‌شود. شورت بدون درز انتخاب بی‌نظیری برای لباس‌های روزمره از جمله لباس‌های جذب و لگینگ‌هاست. این مدل شورت، همچنین در زیر لباس‌های توری که لباس زیر را کاملا نمایان می‌سازند، مورد استفاده قرار‌می‌گیرد.

انواع شورت زنانه و دخترانه

شورت برزیلی Brazilian Brief
شورت برزیلی ترکیبی از تانگ و هیپسترز است. این مدل شورت زنانه دقیقا همان چیزی است که در یک تعطیلات ساحلی به آن نیاز دارید.

انواع شورت زنانه و دخترانه

شورت توری زنانه
از پارچه‌های توری معمولاً برای دوخت شورت‌های فانتزی زنانه استفاده می‌شود. شورت‌های توری به‌خوبی می‌توانند هوا را در ناحیه‌ی تناسلی به جریان دربیاورند. البته چون این پارچه‌ها جاذب آب و رطوبت نیستند ، معمولاً در ناحیه‌ی فاق آن از پارچه‌های دیگری که نرم و جاذب رطوبت باشند، استفاده می‌شود. شورت جلو یاردی و شورت پشت یاردی نیز نمونه از شورت های توری هستند.

انواع شورت برزیلی به ۳ دسته تقسیم می‌شوند:

  • شورت برزیلی معمولی
  • شورت برزیلی با گره یکطرفه
  • شورت برزیلی با گره دو طرف


مدل‌های دیگر شورت زنانه
تانگا Tanga
شورت اروپایی تانگا در قسمت جلو از شورت تانگ باریک‌تر و در قسمت پشت، پهن‌تر است.
کِی بپوشیم : شورت تانگا در ساحل و لباس شب کاربرد دارد.

ویکینی V Kini
ویکینی دارای گیپوری قابل انعطاف در دور کمر است که با یک پوشش V شکل ترکیب می‌شود. این مدل از انواع شورت زنانه، زیبایی را در عین راحتی به ارمغان می‌آورد.

چیکستر Cheekster
شورت چیکستر در قسمت پشت، لبه‌های پایینی کوتاهی دارد و مقدار کمی از باسن را نمایان می‌سازد.

شورت قفسی Caged Bikini
این شورت دارای بندهای متعدد یا متقاطع در پهلوها و گاها در پشت و روی شکم است.

ست شورت و جوراب Garter Panty
ست‌های شورت و جوراب نیز طرفداران خاص خود را دارند. این دو تکه، با یک بند به هم متصل می‌شوند.

چرا باید شورت باکیفیت بپوشیم؟
شورت‌ها، پوشاننده‌ی مهم‌ترین و حساس‌ترین عضو از بدن هستند. پوشیدن انواع شورت زنانه بی‌کیفیت، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به‌سلامتی وارد کند. بنابراین مهم است که شورتی باکیفیت خریداری کنید.
برخی از پارچه‌ها برای دوخت انواع شورت زنانه مناسب نیستند. اما متأسفانه برخی از تولیدکنندگان بدون توجه به این مسائل این‌گونه شورت‌ها را روانه‌ی بازار می‌کنند. این قبیل پارچه‌های نامناسب باعث عدم گردش هوای مناسب و تحریک پوست می‌شوند.
همچنین احتمال ابتلا به عفونت باکتریایی و قارچی را خصوصاً در بانوان افزایش می‌دهند. بنابراین مهم است که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید شورت زنانه مناسب را تشخیص دهید.
در جهان برندهایی نظیر کلوین کلاین، ویکتوریا سکرت ( VICTORIA’S SECRET)، کوزا (koza)، پنتی(PANTY)، جوکی(Jockey)، تینکس (thinx)، ان بی بی (Nbb)، اچ اند ام (H&M) و… بهترین لباس زیر های جهان را تولید می‌کنند. لناسنتر (lenacenter) نیز افتخار دارد بهترین لباس زیر های موجود در بازار ایران را گردآوری و در دسترس عموم برای خرید قرار دهد.

چه زمان‌هایی پوشیدن شورت ممنوع است؟
بسیاری از بانوان حداقل یک‌مرتبه ابتلا به عفونت واژینال را در طول زندگی خود تجربه کرده‌اند. منشأ عفونت همیشه عدم بهداشت نیست. گاهی به دلایلی نظیر بارداری، ph  واژن به هم می‌ریزد. در این هنگام اندام تناسلی مستعد عفونت باکتریایی و یا قارچی می‌شود. در این زمان علاوه بر مشاوره از پزشک و انجام راهکارهای درمانی، نپوشیدن شورت و برخورد هوای مستقیم با این ناحیه نیز بسیار مؤثر است.
نپوشیدن شورت در زمان خواب، فقط برای افراد دارای عفونت مفید نیست. هر فرد سالم نیز بهتر است به‌منظور راحتی و پیشگیری از بیماری و عفونت خوابیدن بدون لباس زیر را تجربه کند. اگر برهنه بودن را دوست ندارید، می‌توانید از لباس خواب های بلند یا شلوارهای پیژامه‌ای گشاد استفاده نمایید. البته به بهداشت این البسه ی خواب نبز باید توجه داشته باشید.

در چه زمان‌هایی باید حتماً شورت بپوشیم؟
پوست اندام تناسلی چه در مردان و چه در بانوان حساس و نازک است. بنابراین باید با پوشیدن شورت در طول روز و زمان‌های انجام فعالیت از آن محافظت شود. نپوشیدن شورت در طی فعالیت‌های روزانه ممکن است باعث سایش پوست این منطقه شود.

انواع شورت زنانه و دخترانه

جنس لباس زیر زنانه
یکی از فاکتورهای بسیار مهم در خرید لباس زیر به خصوص برای بانوان به سبب حساسیت بسیار ناحیه تناسلی زنانه به منظور جلوگیری از از عفونت ها و بیماریهای قارچی و پوستی که بسیار حائز اهمیت است، کیفیت و جنس پارچه ی بکار رفته در تولید شورت است . بهترین انتخاب لباس زیری با الیاف طبیعی مانند پنبه ، نخ ، ابریشم ، کتان و ساتن می باشد ، چراکه این گونه است پارچه ها علاوه بر احساس راحتی و قابلیت جریان هوا لطافت خاصی به پوست می بخشند و در نتیجه از عفونتهای واژینال جلوگیری می کنند.

شورت نخی مردانه

دغدغه و نیاز دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن، باعث شکل گیری فشن و مد شده اند. همیشه هم نظرات متفاوتی راجع به پوشیدن و یا نپوشیدن لباس زیر وجود دارد. لباس های زیر و شورت ها و شورت نخی مردانه تاثیر زیادی بر روی بهداشت و سلامت فرد دارند. لباس های زیر و شورت ها بیش ترین برخورد را با حساس ترین نقاط بدن دارند و با پوست بدن در تماس مستقیم هستند، از این رو مدل و جنس آن ها بسیار مهم هستند تا با پوشیدن آن ها به خود و بدن مان صدمه ای وارد نکنیم. بسیاری از افراد هنگام خرید لباس زیر و شورت، آن را بی اهمیت می شمارند اما این در حالی است که انتخاب و خرید لباس زیر و شورت جزو خرید های حساس و پر اهمیت هستند. شورت ها جنس های متفاوتی دارند مانند شورت نخی مردانه، شورت نخ پنبه مردانه، شورت کتان مردانه و غیره.

شورت نخی مردانه

شورت نخی مردانه
شورت نخی مردانه به عنوان اولین لایه ای از لباس که ارتباط مستقیم با بدن شما دارد، لایه محافظتی است که از پوست بدن شما در برابر تهدید ها و آسیب های بیرونی محافظت می کند. استفاده و پوشیدن شورت نخی مردانه در فعالیت ها و کار های روزمره باعث می شود از ایجاد محیط مناسب برای رشد و تکثیر باکتری ها جلوگیری شود. شورت مردانه مناسب، شورتی است که خوش دوخت و محکم باشد تا بتواند مانع از بروز هرگونه آسیب دیدگی بر دستگاه تناسلی شما شود. برای مثال ورزشکارانی که دائماً در حال دویدن، پریدن، وزنه زدن یا کار با دستگاه‌های ورزشی می باشند، در معرض آسیب‌های بدنی متعددی قرار می گیرند. از این رو یکی از فواید استفاده از شورت نخی مردانه برای آقایان که می توان به آن اشاره کرد، این است که می تواند از آسیب رسیدن به دستگاه تناسلی تا حد زیادی جلوگیری کند.

فواید شورت نخی
شورت های نخی نیز نسبت به شورت های با الیاف پلاستیکی قابلیت تنفس بیشتری دارند. این به این دلیل است که پنبه یک فیبر طبیعی است که اجازه می دهد هوا آزادانه در گردش باشد و شما را خنک و خشک نگه می دارد. در مقابل، مواد مصنوعی مانند نایلون و پلی استر کمتر متخلخل هستند، به این معنی که می توانند گرما و رطوبت را در پوست شما به دام بیندازند و منجر به ناراحتی و حتی تحریک پوست شوند.
مزیت دیگر شورت های نخی این است که کمتر باعث ایجاد واکنش های آلرژیک یا تحریک می شوند. پنبه یک ماده ضد حساسیت است که احتمال کمتری دارد باعث تحریک یا بثورات پوستی شود و برای خانم‌هایی که پوست حساسی دارند، انتخابی عالی است. از سوی دیگر، شورت با الیاف پلاستیکی، می‌تواند باعث تحریک و چروک شدن پوست شود، به خصوص اگر تنگ یا نامناسب باشد.


شورت نخی مردانه


شورت های نخی نیز نسبت به شورت های با الیاف پلاستیکی دوستدار محیط زیست هستند. پنبه یک ماده طبیعی و زیست تخریب پذیر است که می تواند به طور پایدار رشد و برداشت شود. در مقابل، مواد مصنوعی مانند نایلون و پلی استر از نفت ساخته می‌شوند که یک منبع تجدید ناپذیر است که صدها سال طول می‌کشد تا تجزیه شود.

شایان ذکر است که برخی از مواد هیبریدی در بازار موجود است که سعی در ترکیب بهترین های هر دو جهان دارد. به عنوان مثال، برخی از تولید کنندگان شورت هایی با کتانی نخی و بدنه الیاف مصنوعی می سازند. این به کاربر اجازه می دهد تا از راحتی و قابلیت جذب پنبه لذت ببرد و در عین حال از کشش و دوام مواد مصنوعی نیز بهره مند شود.

چگونه شورت مناسب خود را تشخیص دهیم؟
شورت از مهم‌ ترین و پر اهمیت ترین لباس های زیر آقایان است، که امروزه شاهد تنوع بسیار زیادی در بین شورت های مردانه هستیم. اما برای پیدا کردن شورت متناسب با شرایط و معیار هایتان باید به نکاتی توجه کنید که به چند نکته در ادامه اشاره خواهم کرد که در انتخاب شورت مناسب و خریداری آن به شما کمک کند؛ همه بر این امر آگاه و واقف هستید که جنس شورت جزو نکات کلیدی و مهم است که هنگام خرید باید توجه ویژه ای نسبت به آن داشته باشید تا پوست بدن تان دچار آسیب دیدگی نشود. شورت های مردانه شرق تولید شده از پارچه های نخی از بهترین جنس های شورت مردانه هستند که علاوه بر این که شست و شویی راحت دارند، از عرق سوز شدن و ساییده شدن پوست بدن با شلوار جلوگیری می کنند. در نظر گرفتن کیفیت، دوام و قیمت شورت های مردانه نیز کمک می کند که از بین أنواع شورت های مردانه، مدلی متناسب با سلیقه و شرایط زندگی خود انتخاب و خریداری کنید. بهتر است برای این که شورتی متناسب با فرم بدن و نیاز خود تهیه کنید، قبل از خرید راجع به أنواع مدل های شورت مردانه تحقیق کنید و تمام آن ها را مورد بررسی قرار دهید.


شورت نخی مردانه


به طور مثال افراد لاغر می توانند از شورت های اسلیپ استفاده کنند اما در مقابل شورت های اسلیپ انتخاب خوبی برای افراد چاق نیستند. شورت تنها لباسی است که در تمام طول فعالیت های روزانه شما بر تن دارید مانند پیاده روی، ورزش، سرکار رفتن، دویدن و غیره.در نتیجه بسیار مهم است که در آن إحساس راحتی داشته باشید. توجه داشته باشید که شورت مردانه شما در هر مدلی که باشد باید سایزی کاملاً متناسب با سایز بدن شما داشته باشد. دیده شده که بسیاری از افراد هنگام انتخاب و خرید شورت به حرف فروشنده اکتفا می کنند و با امید داشتن خاصیت کشسانی پارچه شورت، شورتی تنگ تر خریداری می کنند که برای آن ها بسیار آزار دهنده خواهد بود. شورت های تنگ به دلیل تنگی بیش از اندازه اجزای تحتانی را تحت فشار زیادی قرار می دهند که نه تنها باعث ایجاد احساس نا خوشایندی می شوند، بلکه برای سلامتی بدن نیز بسیار مضر هستند. بهتر است برای پیشگیری از بروز چنین اتفاق هایی، از قبل اندازه و سایز دقیق خود را به دست بیاورید.


مزایا و معایب شورت نخی و پلاستیکی
از طرف دیگر شورت با الیاف پلاستیکی معمولاً از مواد مصنوعی مانند نایلون، پلی استر و اسپندکس ساخته می‌شود. این مواد به اندازه پنبه قابل تنفس نیستند و جذب کمتری دارند. این بدان معناست که وقتی شلوارک با الیاف پلاستیکی می پوشید، ممکن است عرق و رطوبت بیشتری را تجربه کنید که می تواند منجر به ناراحتی و حتی تحریک پوست شود.
یکی از تفاوت های اصلی شورت نخی و شلوارک با الیاف پلاستیکی سطح راحتی آنهاست. شورت های نخی در برابر پوست شما نرم و ملایم هستند، در حالی که شورت با الیاف پلاستیکی می تواند خش و ناراحت کننده باشد. این به این دلیل است که مواد مصنوعی نسبت به الیاف طبیعی مانند پنبه انعطاف‌پذیرتر و سفت ‌تر هستند.

شورت نخی مردانه

انتخاب شورت مناسب
نکته دیگر، مدل لباس زیر است. درحالی‌که شورت‌های نخی در طیف وسیعی از سبک‌ها موجود هستند، شورت‌های با الیاف پلاستیکی برای فعالیت‌های خاص مانند ورزش کردن یا پوشیدن زیر لباس‌های تنگ محبوب‌تر هستند. این به این دلیل است که آنها می توانند پشتیبانی و فشرده سازی بیشتری داشته باشند و به صاف کردن توده ها و برجستگی ها و ایجاد یک شبح ساده تر کمک کنند.
در نهایت، انتخاب بین شورت نخی و شورت با الیاف پلاستیکی به ترجیحات شخصی، سبک زندگی و فعالیت‌های شما بستگی دارد. اگر به دنبال راحتی و تنفس روزمره هستید، شلوارهای نخی انتخابی عالی هستند. با این حال، اگر برای ورزش کردن یا پوشیدن زیر لباس‌های تنگ به چیزی حمایت‌کننده‌تر نیاز دارید، شورت با الیاف پلاستیکی ممکن است گزینه بهتری باشد.
صرف نظر از اینکه کدام نوع لباس زیر را انتخاب می کنید، مهم است که از آنها به درستی مراقبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که تا حد ممکن ماندگاری دارند. این به این معنی است که آنها را در آب سرد بشویید، از مواد شوینده خشن اجتناب کنید و آنها را با حرارت کم خشک کنید یا آنها را آویزان کنید تا در هوا خشک شوند. با پیروی از این نکات ساده می توانید از راحتی و مزایای لباس زیر انتخابی خود برای سال های آینده لذت ببرید.


https://internetmrketing.blog.ir/1402/02/24/all-kinds-of-men-shorts

صنعت گرانول

اگر در صنعت تولید بسته بندی های پلاستیکی مشغول هستید یا از مصرف کنندگان اصلی این صنعت به شمار می روید، حتما تا به حال نام گرانول را شنیده اید. بر خلاف تصور عموم مردم گرانول یک نوع ماده پلی میری یا صرفا مواد اولیه بازیافتی به محسوب نمی شود، بلکه گرانول به عنوان مواد اولیه تولید محصولات پلاستیکی و بسته بندی شناخته شده است که به شکل توپی های گرد یا استوانه ای می باشد. در ادامه مطلب به بررسی انواع گرانول های پلی اتیلنی یعنی گرانول نایلون و گرانول نایلکس خواهیم پرداخت.

صنعت گرانول

صنعت گرانول
گرانول در حقیقت شکل متفاوتی از یک پلیمر است که تنها تفاوت آن با پلیمر اصلی، در یکسری از خواص فیزیکی است. گرانول‌ها اصولاً مواد با ارزشی هستند که از مواد بازیافتی مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پی وی سی و … تولید می‌شوند، که به لطف آن‌ها بسیاری از صنایع و تولیدکنندگان توانسته اند با هزینه اولیه به نسبت کمتر، محصولات گوناگونی را تولید و روانه بازار کنند.
اساساً عوامل موثر در کیفیت گرانول  با اعمال تغییراتی در جمع‌آوری ضایعات، فرآیند خط تولید و حتی مرحله اضافه نمودن افزودنی‌های گرانول ارزیابی می‌شود. در واقع در تمامی این مراحل با انجام هرگونه تغییری، کیفیت، ارزش و مرغوبیت گرانول تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

گرانول چیست و چه کاربردی دارد ؟
همانطور که پیشتر گفتیم باور اشتباهی در میان اکثر عموم در رابطه با گرانول وجود دارد و تصور بر این است که گرانول نوعی ماده پلیمری یا مواد اولیه ضایعاتی است. به توپی هایی که از مواد اولیه پلیمری تشکیل شده است و در صورت قرار گرفتن در برابر حرارت تغییر شکل داده و به شکل مایع در می آید و برای تولید محصولات گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد گرانول می گویند.

آیا تنها مواد اولیه درجه ۲ و ۳ گرانول هستند ؟
خیر، به این دلیل که با استفاده از ظایعات می توان به صورت چند باره گرانول تولید کرد در بین برخی از تولید کنندگان گرانول با عنوان مواد اولیه درجه ۲ و ۳ شناخته شده است. از همین رو مواد اولیه درجه ۱ پتروشیمی هم گرانول محسوب می شود. تفاوت گرانول درجه ۱ با درجه ۲ و ۳ چیست ؟ گرانول های درجه ۲ و ۳ دارای نقطه ذوب بیشتری است که محصولات تولید شده با آن دارای بوی نامطبوع، استحکام کمتر و رنگ کدر تری است که هر چند بار که بازیافت شود کیفیت آن کمتر خواهد شد.

انواع گرانول های پلیمری
گرانول تنها برای صنعت پلاستیک یا نایلون بسته بندی نیست بلکه برای بسیاری از صنایع با متریال های متفاوت با این عنوان شناخته شده است، در ادامه مطلب به انواع گرانول های پلیمری یعنی گرانول های مورد استفاده برای صنعت پلاستیک خواهیم پرداخت.

گرانول پلی اتیلن
گرانول های پلی اتیلنی از انواع گوناگونی تشکیل شده است که به طور خلاصه در انواع پلی اتیلن سبک (نایلون)، پلی اتیلن متوسط و پلی اتیلن سنگین ( گرانول نایلکس ) تقسیم بندی می شود که در گرید های متفاوتی موجود است.

دستگاه تولید گرانول چیست ؟
همانطور که از نام آن مشخص است کار این دستگاه تولید گرانول است که در بین تولید کنندگان به علت قیمت مناسب و سود دهی بالا تقاضا بالایی دارد. با استفاده از این دستگاه می توانید محصولات مصرف شده بازیافتی را دوباره به گرانول تبدیل کنید تا بتوانید دیگر محصولات مورد نظر را تولید کنید.

انواع دستگاه های گرانول ساز
دستگاه تولید گرانول رشته ای : دستگاه گرانول رشته دارای سیستم ساده تری است و بیشتر در کشور ایران مورد استفاده قرار می گیرد، در این دستگاه پلاستیک پس از ذوب شدن به وسیله اکسترودر از صافی های فلزی عبور کرده و در استخر آب گرانول به صورت رشته ای پدید می آید.
دستگاه تولید گرانول خشک : در این روش پلاستیک به طور کامل خرده شده و به وسیله اکسترودر از صافی های فلزی عبور می کند و سپس به وسیله یک تیغه به صورت گرانول در می آید.

صنعت گرانول

خرید انواع گرانول پلاستیک با بهترین قیمت
شرکت سانیا پلاستیک کبیر قادر به ارائه انواع گرانول نایلکس و نایلونی درجه ۱ و گرانول های ضایعاتی خود کارخانه با بهترین قیمت و کیفیت با تنوع در رنگبندی می باشد، انواع گرانول های موجود در سانیا پلاست در زیر قید شده است.
  • انواع گرانول پلی اتیلن
  • گرانول نایلون شیری
  • گرانول نایلون عسلی
  • گرانول نایلون شیشه ای (شفاف)

کاربرد نایلون و نایلکس گرانول چیست ؟
پردازشگر پلاستیک از گرانول های پلاستیکی برای قالب گیری تزریقی (گرانول ها گرم شده و تحت فشار در قالب مناسب تزریق می شوند) یا برای اکستروژن استفاده می کند. در هر دو مورد، در یک ماشین انتقال (اکسترودر) با حرارت ذوب می شود و سپس با فشار بالا در قالب مخصوص (قالب گیری تزریقی) تزریق می شود، از نازل ها (اکستروژن فویل) عبور می کند یا به عنوان ترکیبی از دو فرآیند در قالب دمیده می شود.

برخی از کاربرد های گرانول برای تولید محصولات پلاستیکی
  • پلاستیک های دسته دار
  • بسته بندی مواد غذایی
  • پلاستیک گلخانه ای
  • کیسه زباله
  • کیسه فریزر
  • ظروف یکبار مصرف تزریقی
  • هزاران کاربرد دیگر

رنگ یکی از عوامل موثر در کیفیت گرانول
یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش کیفیت گرانول، رنگی است که برای تولید گرانول به آن افزوده می‌شود. یکی از نکات مهم این بخش این است که هرچه رنگی که برای گرانول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل طیف رنگ‌های متعددی باشد (رگه‌های مشکی رنگ در آن دیده شود)، کیفیت گرانول تولیدی نیز به نسبت آن کاهش خواهد یافت وهرچه این رنگ به بی رنگی نزدیک‌تر باشد کیفیت محصول افزایش می‌یابد.
در حالت کلی بهترین گزینه برای ارتقا کیفیت محصولات، استفاده از گرانول‌‌های بی رنگ و شفاف است.
یکی دیگر ازنکات مهم این بخش، توجه به قیمت نهایی محصول است. درواقع هر چه رنگ محصول رو به شفاف بودن باشد، قیمت گرانول تولیدی افزایش یافته و هرچه رگه‌های مشکی یا هم خانواده مشکی در رنگ افزودنی دیده شود، قیمت آن کاهش می‌یابد.

گرانول بازیافتی یا نو؟
دو شاخصه اصلی محصولات پتروشیمی شاخص جریان مذاب (MFI) و دانستیه (Density) هستند. اگر خواص یک گرانول پلیمری از خواص ذکرشده در دیتاشیت گرانول نو فاصله داشته باشد، به آن محصول، گرید آف می‌گویند. در صورتی که یک گرید پلیمری، در محدوده یکی از این شاخصه‌ها نباشد، به آن آف ۱ (off 1) گفته می‌شود و در صورتی که از هر دو محدوده MFI و Density خارج شود، به آن آف ۲ (off 2) گفته می‌شود.
گاهی اوقات ممکن است مواد اولیه هر دو رِنج را دارا باشد اما دارای آلودگی یا رگه‌های سیاه باشد که به آن محصول هم، آف ۱، گفته می‌شود. گاهی نیز ممکن است مواد اولیه تولیدشده، در یکی از رِنج‌ها نباشد و دارای آلودگی هم باشد که به آن محصول هم آف ۲ گفته می‌شود.

برای خرید گرانول باید به چه نکاتی توجه داشت؟
تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی در زمان خرید گرانول، به این نکات باید توجه داشته باشند:
1.    توجه به محصولی که قرار است تولید شود. با توجه به این که چه محصولی تولید می‌کنید، نسبت به خرید گرانول مناسب خود اقدام کنید.
2.    تأمین کننده ای که مواد اولیه از وی تهیه می‌شود.
3.    نوع گرانولی که خریداری می‌شود. در برخی محصولات می‌توان به جای مواد اولیه آن-گرید (on grade)، از مواد پودری یا گریدهای آف (off grade) استفاده کرد، بدون اینکه کیفیت محصول دچار افت شود. انتخاب گریدهای همسان، از دیگر مواردی است که به پایین آوردن قیمت کمک می کند. به طور مثال به جای تهیه مواد اولیه با قیمت بالا، همان ماده از یک پتروشیمی دیگر، ممکن است در تولید محصول مورد نظر تولیدکننده، پاسخ مورد نظر را بدهد.
حفظ قیمت گرانول در سطح منطقی (نه بسیار بالا نه بسیار پایین) در تولیدات حرف اول را می‌زند ضمن اینکه باید کیفیت حفظ شده و خصوصیات فیزیکی محصول تولیدشده، مثل استحکام، خصوصیات کیفی و الاستیسیته و رئولوژی نیز، حفظ شود.
بسیاری از تولیدکنندگان، مواد اولیه خود را از بورس خریداری و تأمین می‌کنند، میزان اختلاف قیمت موجود در بازار، با قیمت تمام شده محصولات پتروشیمی در بورس کالا، شاخصه‌ی دیگری است که یک تولیدکننده با توجه به آن، می توانند نسبت به انتخاب گریدهای آن و گریدهای آف یک و دو و سه، مقایسه و اقدام کند و قیمت مناسب خودشان را برای تأمین گرانول مواد اولیه به دست بیاورد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت گرانول
پارامترهای متعددی بر قیمت گرانول تاثیرگذار هستند. با توجه به اینکه قیمت یکی از فاکتورهای مهمی است که تولیدکنندگان به قبل از خرید گرانول به آن توجه می‌کنند، در ادامه به بررسی مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت این محصول اشاره می‌کنیم. از جمله این پارامترها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    قیمت جهانی مواد اولیه و نوسانات ارز: با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی دائما در حال تغییر است، همچنین از طرفی نوسانات شدید ارز در کشورمان، قیمت گرانول نیز متاثر از این نوسانات دائما در حال تغییر است. بنابراین بسیار مهم است که قبل از خرید گرانول نسبت به قیمت گرانول امروز آگاهی کامل داشته باشید و پس از مقایسه قیمت و کیفیت گرانول با سایر تامین‌کنندگان، نسبت به خرید اقدام کنید.
2.    کیفیت ماده اولیه مورد استفاده در تولید گرانول: کیفیت ماده اولیه ای که در تولید گرانول مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت آن و در نتیجه قیمت نهایی گرانول دارد. ممکن است برای تولید این محصول، از مواد اولیه بازیافتی یا نو استفاده شود. هر کدام از این مواد، تاثیر فراوانی بر روی قیمت دارد. از طرف، مواد بازیافتی نیز ممکن آف ۱، آف ۲ و یا آف ۳ باشند که این مورد نیز، قیمت‌گذاری بر روی این محصول را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
3.    روش تولید گرانول: روش‌های مختلفی برای تولید گرانول وجود دارد. این روش های تولید می توانند بر کیفیت گرانول تاثیرگذار باشند. بنابراین، قیمت گرانول تولیدشده نیز می‌تواند بسته به روش تولید تغییر کند.