دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت

فرق تاپ و تیشرت

فرق تاپ و تیشرت

نکته هایی برای انتخاب تى شرت و تاپ زنانه


هیچ گاه از تاپ هاى زنانه و تی شرت های جذبى که برای شما کوچک هستند استفاده نکنید زیرا ممکن است  در دراز مدت برای شما دردهای موضعی ایجاد نماید.تی شرت هایی که یقه های بلند دارند برای زنان کوتاه قد مناسب نیستند. اگر پاهای لاغری دارید تی شرت های بلند برای شما یک انتخاب مناسب خواهد بود. اگر پایین تنه درشتی دارید تی شرت هایی را انتخاب کنید که اپل یا لایی داشته باشد. با این انتخاب یک توازن بین بالا تنه و پایین تنه شما ایجاد می شود.اگر ران های شما از حد معمول بزرگتر هستند با پوشیدن تاپ ها و بلوزهایی با رنگ روشن و بلوزهایی تزیین شده، توجه را به سمت بالاتنه خود جلب کنید در نتیجه توجه کمتری به ران های شما می شود. اگر انتخاب رنگ را یکی از موارد اصلی در انتخاب تاپ و تی شرت برای خود می دانید، به این نکته توجه کنید که رنگ روشن هر چند انتخاب خوبی به نظر می رسد اما به همان نسبت شما را درشت تر نشان می دهد بنابراین رنگ هایی را انتخاب کنید که متناسب با اندامتان باشد.



تاپ و تیشرت زنانه


مجموعه ای از لباس ها گفته می شود که بالاتنه را پوشش دهد در واقع کتاب واژه انگلیسی است که نوعی لباس است که معمولاً کردند تا کمر را پوشش خواهد داد جالب تر این است که در زمان های فارسی به آن دسته از لباس هایی که به صورت دو بنده و دکلته و یا بدون آستین می‌گذرد تاب می گویند این لباس و کاربردهای مختلفی از جمله برای استفاده در تفریح و مسافرت استفاده روزمره مهمانی مجالس رسمی و اتاق خواب استفاده می شود تاپ ها با رنگها و طرحهای متنوع و جذاب و برش های متنوع در بازار وجود دارد و انواع و اقسام مختلف مدل دارند و تاپ های آستین بلند آستین کوتاه دکلته بدون آن سیم بندی که با توجه به نوع آب و هوا از آن استفاده می‌شود.



انواع تاپ


 تی شرت های زنانه جزئی از تاپ های آستین کوتاه به حساب می آید از جمله لباس هایی هستند که بالاترین را پوشش می‌دهد و به سبک های مختلف مانند مدل های یقه آنها مشخص می‌شود تیشرت های ساده جیب دار سه دکمه یقه گرد ایستاده وجود دارد ممنون از بقیه تیشرت ها بیشتر استفاده می شوند  خانم ها اصولاً به شرطی شرت های یقه هفت را دوست دارم زیرا به شکل زیبایی در اطراف گردن قرار می گیرد و استخوانهای ترقوه و بالای سینه از یقه نمایان خواهد شد که معمولاً برای ایجاد توازن و بعد از سه نمودن خط گردن و کاهش توجه از روی سینه از یک گردنبند ظریف بلند و کوتاه استفاده می شود گردنبند ها به صورت نیم دایره روی سینه قرار خواهند گرفت و بقیه را کاهش خواهد داد و باعث ایجاد توازن و تعادل در این قسمت است پاسخ های مورد استفاده در شیطان معمولاً از پارچه های تریکو که از الیاف پلی استر ویسکوز و پنبه تشکیل شده است می باشند.

فرق تاپ و تیشرت

تی‌شرت چیست؟


تی‌شرت ها جزء تاپ‌های آستین کوتاه به حساب می ¬آیند، تیشرت‌ها از جمله لباس‌هایی برای بالاتنه هستند که سبک‌های مختلفی دارند و انواع آن¬‌ها بوسیله¬‌ی مدل یقه‌¬ی آن¬‌ها مشخص می¬شود. تیشرت¬‌های ساده، جیب دار، سه دکمه و… با یقه¬‌های هفت، گرد، ایستاده و… . تیشرت¬‌های یقه هفت معمولاً از بقیه¬‌ی تی‌شرت‌¬ها بیشتر مورد پسند خانم¬‌ها قرار می¬گیرند زیرا به شکل زیبایی در اطراف گردن قرار گرفته و استخوان ترقوه و بالای سینه¬ از قسمت یقه نمایان می¬شود. که معمولاً برای ایجاد توازن ( برجسته نمودن خط گردن و کاهش توجه از روی سینه) از یک گردنبند ظریفِ بلند یا کوتاه استفاده می¬‌کنند. گردنبند¬ها به صورت نیم دایره روی سینه قرار می¬گیرد و عمق یقه را کاهش می¬‌دهد و باعث ایجاد توازن و تعادل در آن قسمت می¬‌شود. پارچه¬‌های مورد استفاده در تیشرت¬‌ها معمولاً از پارچه‌¬های تریکو است که از الیاف پلی استر، ویسکوز، پنبه تشکیل شده اند.



تیشرت زنانه مجلسی


 از تی شرت های زنانه مجلسی می هم به شرکت‌هایی که دارای طرح ها و رنگهای متفاوتی می باشند اشاره کرد همچنین شرکت‌هایی که دارای دنیا غزل اول به آنها پیگیری و دریافت دوم به حالت گیپوری دوبنده شدند و یا تی شرت هایی که به حالت ناف باز و یا یقه قایقی و یا یقه دلبری وجود دارد و برخی دیگر دارای دو بعد می باشند که از روی سینا ها باز شده و فقط دو بند آن دیده می‌شود و برخی دیگر دارای پاپیون هایی روی آن می باشد.



تیشرت زنانه چیست ؟


 پیش از لباس های راحت سبک ساده و خنک از اون بدون یقه دکمه دار زیر و یا دارای سایر تزئینات از این لباس ها یکی از راحت ترین و پر کاربرد ترین و محبوب ترین لباس ها در تمام جهان هستند دو جزئی از لباسهای سنگ به راحتی به فروش می‌رود زیرا بسیار استفاده می شود خصوصاً لباس های اسپرت می‌گذرد و خانم و آقا مشترک هم می‌توان از آن استفاده کنند چه لباسی است که به عنوان راحتترین لباس در خانه استفاده می‌شود هم باشد باز هم بادام نمی‌شود آن را سکه برای مهمانی خودمانی استفاده کرده و قابلیت آن را دارد که به جای لباس ورزشی در باشگاه نیز استفاده شود و عجیب تر این است که سن سال و جنسیت در انتخاب تی شرت ها فرقی ندارد و بسته به طریق باشد یکی از دلایلی که سبب ایجاد تنوع بسیار زیاد تی شرت های زنانه استفاده از مانتوهای جلو باز است که وقت شام از مانتوهای جلوباز استفاده می کنید و جلوی آن باز است مجموع دسته شعرهای زیبا و طرح های جالبی استفاده کنید تیشرت ها معمولا به لحاظ قطع کمی بلندتر از تی شرت های معمولی طراحی می‌شود.



رواج پیدا کردن تیشرت


تیشرت ها در ابتدا به عنوان لباس زیر دوخته می شدند، اما در حال حاضر اغلب به عنوان یک تکه لباس برای پوشش بالاتنه، پوشیده می شوند. تیشرت ها همچنین به عنوان ابزاری برای بیان خود و تبلیغات، با هر ترکیب قابل تصوری از کلمات، هنر و عکس برای نمایش مورد استفاده قرار می گیرند.قد تیشرت به طور معمول تا روی کمر است.  انواع دیگری از تیشرت، مانند یقه هفت تولید شده اند. صنعت مد هیپ هاپ تی شرت هایی را ارائه داده است که قد آنها تا زانو میرسد. یک نمونه مشابه تیشرت یا T-dress، نوعی تیشرت خیلی بلند است که قابل پوشیدن بدون شلوار است. گاهی اوقات خانم ها از تیشرتهای بلند به عنوان لباس خواب استفاده می کنند. در دهه 1990 نوعی مد در لباس زنان به وجود آمد که در برگیرنده لباسهای کوتاه با بالاتنه تنگ بود که برجستگی سینه را نمایش می داد. نوع دیگری از نمونه های کمتر مورد توجه قرار گرفته پوشیدن یک تیشرت آستین کوتاه با رنگ متضاد روی یک تیشرت آستین بلند است که به عنوان چند لایه شناخته شده است. تیشرت هایی که به بدن می چسبند، تیشرت های چسبان، یا عروسکی نامیده می شوند.

فرق تاپ و تیشرت

افزایش خرید آنلاین در اوایل سال 2000 باعث رشد و گسترش ایده ها و روند جدید در صنعت تولید تی شرت شد. در حالی که چندین تولیدی زنجیره ای این نمونه ها را در تولیدات خود استفاده می کردند، بسیاری از این پیراهن ها توسط استارت آپ های آنلاین معرفی شدند. با افزایش شبکه  های اجتماعی و سایت های به اشتراک گذاری ویدیو، آموزش های متعدد در مورد پروژه های تیشرت DIY رونمائی شد. این ویدیوها معمولا دستورالعمل هایی در مورد نحوه تغییر یک پیراهن قدیمی به شکل جدید و جالب تر ارائه می دهند.


https://bit.ly/3ceCRZH

9 پیشنهاد برای جذب افراد

 9 پیشنهاد برای جذب افراد

9 پیشنهاد برای اینکه افرادی را که دوست دارید مجذوب خود کنید


شما پس از مدتی دیگر حتی به افراد خوش‌تیپ نگاه هم نمی‌کنید! ظاهر آنها برای شما عادی می‌شود، چرا که شما نیاز دارید از افراد چیز‌های بیشتری دریافت کنید. اگر زمانی که با کسی ملاقات می‌کنید بتوانید چیزهای بیش از ظاهرتان به او نشان دهید، در این صورت شما فرد جذابی به نظر خواهید آمد. زنان و مردان زیادی هستند که هزینه‌ و وقت زیادی صرف ظاهر خود می‌کنند، اما برای بهبود شخصیت‌شان کاری انجام نمی‌دهند. یک کتاب ممکن است جلد بسیار زیبایی داشته باشد، اما اگر فقط جلد آن زیبا باشد چه کسی دوست دارد که آن را مطالعه کند؟ همانطور که خودتان می‌گویید دیگران شما را دوست دارند به خاطر چیزی که هستید، حرف‌هایی که می‌زنید و کارهایی که انجام می‌دهید.


شاید من آدم خوش‌قیافه‌ای نباشم، اما چیزی که در اینجا می‌خواهم درباره آن صحبت کنم زیبایی نیست، من قصد دارم درباره جذابیت حرف بزنم. حالا بیایید ببینیم چگونه دیگران را جذب کنیم. من فقط می‌خواهم به شکلی دوستانه اعلام کنم که چگونه شخصی ممکن است تمام جذابیتش را از دست بدهد. چطور این اتفاق می‌افتد؟ من هنوز در این توهم بودم که ظاهر تنها چیزی است که در اولین دیدار اهمیت دارد. اما مَت خوش‌قیافه نبود، او قد بلند یا درشت ‌هیکل نبود، اما فردی بامزه، باهوش و بااعتماد به نفس بود. کسی که می‌دانست چطور حرف بزند، کسی که شیوه‌ی خاص خودش را داشت. در کل آدمی بود که چیزی برای نشان دادن داشت.



تفاوت اصلی بین جذابیت و زیبایی


جذابیت ظاهری افراد خیلی زود فروکش می‌کند، به طوری که فرد زیبا، همچون وسیله‌ای به نظر می‌آید که قرار است ژن‌های شما را به نسل بعد منتقل کند. چیزهایی که باعث جذابیت ظاهری زنان می‌شود عبارتند از: ‌جوانی، نسبت عرض کمر به لکن، پوست سالم، لب برجسته و دندان‌های سفید، چشمان بزرگ، چانه‌ی کوچک و موهای براق است. این معیارها در مردان شامل بلندی قد، شفافیت چشم و پوست، حجم عضلات و تُن صدا، دندان‌های خوب و دیگر علایم سلامتی است. همه این‌ها را به احساس سلامتی، سرزندگی و پیشینه ژنتیکی خوب اضافه کنید. در هر دو جنس، تناسب فیزیکی بسیار جذاب است. با این وجود برخی ممکن است بسیار عالی به نظر برسند و تمام ویژگی‌های ظاهری را داشته باشند، اما حسی بسیار سرد و بی‌روح به شما بدهند. افراد جذاب ممکن است زیبا به نظر نرسند اما افسون خاصی دارند. چیزی که قصد دارم اینجا درباره‌ی آن صحبت کنم رفتاری است که شما را صرف نظر از اینکه چه ظاهری دارید جذاب‌تر می‌کند. همان‌طور که مَت درباره خودش گفت او خوش‌قیافه نبود.



1. چگونه دیگران را جذب کنیم: اول باید دیگران را دوست داشته باشید


این درست است که عبوس بودن، سرد و مرموز بودن و کم حرف و بی‌روح بودن ممکن است بعضی‌ها را جذب کند، اما بیشتر مردم را جذب نمی‌کند. مردم کسانی را دوست دارند که به نظر می‌رسد دیگران را دوست دارند. نکته‌ی مهم این است که مردم چگونه نشان می‌دهند که شما را دوست دارند؟ آنها لبخند می‌زنند. صورت‌های خندان جذاب‌تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم‌های دیگران مستقیم نگاه می‌کنید، شما را حتی جذاب‌تر می‌کند. لبخند زدن پیام‌هایی را مانند: «من دوست‌‌داشتنی هستم. من اعتماد به نفس بالایی دارم، خوش‌بین و باانرژی هستم» ارسال می‌کند. بنابراین چهره‌ی عبوس خود را رها کنید و بخندید، لبخند بزنید، آرام باشید و بهترین چیزها را در افراد دیگر پیدا کنید و به شکل زیر ادامه دهید…



2. افرادی که در اطراف شما هستند را بخندانید


هنگامی که مَت وارد اتاقی می‌شود، همه را وادار می‌کند که بخندند. او تاثیرگذار است و همه می‌بینند که دیگران او را دوست دارند. چرا این موضوع مهم است؟ بر اساس مطالعه‌ای که روانشناسان بریتانیایی انجام داده‌اند، اگر به دیگران با لبخند نگاه کنیم، احتمال اینکه فرد جذابی به نظر بیاییم بیشتر خواهد بود. در آزمایشی که بر روی زنان انجام شده بود هنگامی که به آنها تصویر افرادی نشان داده شد که دیگران به آنها لبخند می‌زدند، افرادی که به آنها لبخند زده شده بود جذاب‌تر به نظر می‌رسیدند.


محققان دریافتند که مردان نیز به همین شکل پاسخ می‌دهند. هم زنان و هم مردان به صورت ناخودآگاه هنگامی که می‌خواهند شخصی را برای دوستی انتخاب کنند، نظر دیگران را در نظر می‌گیرند. در واقع ممکن است بر اساس اینکه دیگران چطور فردی را ارزیابی می‌کنند، او را برای رابطه مورد توجه قرار دهند. بنابراین دفعه بعد که بیرون می‌روید و دوست دارید جذاب‌تر به نظر برسید، به دیگران لبخند بزنید و با همه‌ی کسانی که اطراف شما هستند دوستانه رفتار کنید. چون زمانی که آنها جواب لبخند شما را می‌دهند، شما جذاب‌تر شده‌اید اما…



3.به کسی که می‌خواهید او را جذب کنید توجه ویژه‌ای داشته باشید


توجه ویژه‌ی مستقیم قدری چاپلوسانه است. بنابراین در حالیکه فوق‌العاده است که دیگران دیگر را بخندانید، برای اینکه در نظر شخص خاصی جذاب‌تر به نظر بیایید شما باید به طور ویژه‌ای به او توجه داشته باشید. از او سوال بپرسید و درباره او صحبت کنید. میزان توجه ما به افراد (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) نشانه‌ی میزان علاقه‌ی ما به کسی است که تا پیش از این او را ملاقات نکرده‌ایم.



4. برای اینکه جذاب‌تر باشید خودتان باشید


صادقانه‌ترین پاسخ این سوال که چگونه دیگران را جذب کنیم، اینست که بگویم خودتان باشید. بیشتر مردم هنگامی که با کسی هستند که مجذوب او شده‌اند، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند و این کار غلطی نیست، اما چنین نباشد که همه چیز دروغ باشد. زنی را می‌شناختم که تظاهر می‌کرد همه‌ی چیزهای فردی را که به او علاقه داشت، دوست دارد: (واقعا؟ من عاشق فوتبال، غواصی، تمبرهای پاتاگونیای قرن ۱۹ هستم! چه تصادفی، ما دقیقا برای هم ساخته شده‌ایم!) اگر شما به این شدت دروغ بگویید دیگران متوجه می‌شوند. نشان دادن چیزی که واقعا هستید جذاب است و نشان می‌دهد که شما زاویه دید، علایق و بی‌علاقگی‌ها، ایده‌ها و تمایلات خودتان را دارید.



5. کمی متفاوت باشید


شما هر روز صدها زن و مرد جوان را می‌بینید که شبیه به هم لباس پوشیده‌اند، با یک لحن صحبت می‌کنند، واژه‌های یکسانی به کار می‌برند و به جای لذت بردن از کسانی که در حضور آنها هستند، با سرعت با تلفن همراه‌شان پیام می‌فرستند. البته که همراهی با جماعت برای بسیاری از جوانان مهم است، مخصوصا اگر احساس کنند شخصیت‌شان هنوز شکل نگرفته است. اما برای اینکه به طور خاصی جذاب باشید (فراتر از زیبایی‌های ظاهری)، لازم است قدری متفاوت باشید تا در ذهن بمانید. فرض کنید همیشه شکل خاصی لباس می‌پوشید. ببینید چه امکانات دیگری در برابر شما است. فقط با جمعیت حرکت نکنید. به کسانی که خوب ارتباط برقرار می‌کنند گوش دهید و از آنها بیاموزید و شیوه‌ی ارتباط برقرار کردن خود را داشته باشید. چیزی که درباره مَت توجه من را به خودش جلب کرد شیوه‌ی منحصر به فرد او در صحبت کردن و به کار بردن کلمات بود.



6. سلامتی جذاب است


می‌خواهید بدانید که چگونه دیگران را جذب کنیم؟ پس اول به فکر سلامت خود باشید. سالم بودن جذاب است. بنابراین ممکن است شما به طور طبیعی متوازن‌ترین و زیبا‌ترین زن یا خوش‌تیپ‌ترین مرد نباشید، اما هر کس با خواب کافی و ورزش (هر دوی اینها به طور طبیعی شما را زیبا می‌کنند)، خوردن غذاهای سالم و پرهیز از مصرف الکل، می‌تواند جذاب به نظر بیاید.



7. کسانی را که قبلا با آنها دوست بوده‌اید تخریب نکنید


اگر می‌خواهید جذاب‌تر باشید، هنگام ارتباط برقرار کردن خیلی منفی نباشید. بدگویی باعث افسردگی می‌شود و خیلی خوب نیست که دوست یا شریک قبلی خود را تخریب کنید (حداقل این کار را خیلی زود شروع نکنید) ساعت‌هایی که برای خالی کردن خود، بیان غم و اندوه و ابراز خشم از افرادی که به شما آزار رسانده‌اند صرف می‌کنید می تواند هر رابطه تازه‌ای را به سرعت سرد و فرد جدید را برای رابطه با شما بی‌میل کند. همچنین ممکن است از رابطه‌ی تازه‌ای که قرار است با شما برقرار کنند، برداشت ناخوشایندی داشته باشند.



8. جسور اما دلسوز باشید


قبل از اینکه دنبال پاسخ سوال چگونه دیگران را جذب کنیم باشید، بدانید که هم زنان و هم مردان افراد شجاع را دوست دارند. زنان مردانی را که شجاع و اهل خطر کردن هستند دوست دارند و مردان نیز زنانی را که در بیان احساسات‌شان رک و شجاع هستند دوست دارند. ما مردها زمانی که به دنبال نشانه‌ای هستیم که آیا زنی مجذوب ما شده است یا نه، دوست نداریم حرف‌ها در لفافه زده شوند .چنین به نظر می‌رسد که زنان دوست دارند احساس کنند یک مرد شجاع مجذوب آنها شده است تا اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس بالایی ندارد. چرا که احساس می‌کنند چنین مردی بهتر می‌تواند از آنها مراقبت کند. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد زنان تنها به دنبال مردان عضلانی نیستند، آنها مجذوب کسی می‌شوند که ترکیبی از شجاعت و دلسوزی، سخت و احساساتی باشد. نشان دادن این صفات چیزی است که شما را جذاب می‌کند.


9 پیشنهاد برای جذب افراد

9.با مزه باشید


اگر قدری بذله‌گو باشید، مخصوصا هنگامی که در میان جمع هستید، شما فرد شجاعی معرفی خواهید شد. اما توجه داشته باشید که مردان زنانی را ترجیح می‌دهند که به جوک‌های آنها می‌خندند و خودشان خیلی مزه نمی‌ریزند. در واقع به طور کلی مردان، زنانی را که از آنها بامزه‌تر هستند دوست ندارند. اما زن‌ها مردان بامزه را جذاب می‌دانند. بنابراین اگر مرد هستید، زنها را بخندانید و اگر زن هستید و می‌خواهید برای یک مرد جذاب باشید، کسی را پیدا کنید که شما را واقعا می‌خنداند. توجه داشته باشید تمام چیزهایی که در بالا گفته شد باید به شکلی طبیعی و دوستانه اجرا شود. تلاش زیادی برای اینکه جذاب‌تر باشید ممکن است نتیجه‌ی معکوس بدهد و کار را خراب کند.

20 نکته برای داشتن زندگی پر نشاط

20 نکته برای داشتن زندگی پر نشاط

1.اجتماعی باشید و با دیگران تماس فیزیکی برقرار کنید


تماس فیزیکی با کسی که دوستش دارید به‌صورت خودکار استرس را از بین می‌برد. در آغوش گرفتن و گرفتن دست‌ افرادی که دوست‌شان دارید باعث درمان هر دوی‌ شما می‌شود. درواقع طی مطالعه‌ای که توسط ژورنال پزشکی مکمل و جایگزین انجام شد، محققان دریافته‌اند که ماساژ می‌تواند سیستم ایمنی بدن و رضایت از زندگی را افزایش دهد. شما می‌توانید با یک ماساژ حرفه‌ای از مزایای سیستم ایمنی بهره‌مند شوید. اگر دوست یا شریک زندگی‌تان نمی‌تواند به‌خوبی شما را ماساژ دهد، نزد یک ماساژور حرفه‌ای بروید.



2. بخشنده باشید


راه‌هایی هرچند کوچک پیدا کنید تا به دیگران چیزی ببخشید. به جای اینکه حرف بزنید، گوش شنوایی داشته باشید، به‌ دوستی که نیازمند است کمک کنید یا در خیریه‌ی محل خود مشغول شوید. با این کارها به مشکلات خود از دیدی دیگر نگاه خواهید کرد و وقتی بفهمید که قادرید با کمک خود چه تغییری در زندگی دیگران ایجاد کنید، حس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.



3. شبکه‌ی دوستان‌تان را تقویت کنید


دوستی و رفاقت مانند یک رابطه‌ی عاشقانه به تقویت و مراقبت نیاز دارد. اگر رفاقت را نادیده بگیرید، دوست‌تان را از دست خواهید داد. سعی کنید که با دوستان‌تان به‌طور مرتب دیدار کنید. اگر مجرد یا متأهل هستید، می‌توانید آخر هفته‌ها به‌صورت دوره‌ای به همراه دوستان‌تان به تماشای فوتبال یا برنامه‌های تلویزیونی بپردازید یا به رستورانی بروید و غذای مورد علاقه‌تان را میل کنید. نکته‌ی مهم این است که رفاقت‌هایی پایدار و استوار داشته باشید تا با کمک آنها بر چالش‌های زندگی فائق آیید.



4. آخر هفته‌ها در خانه نمانید و بزنید بیرون


فعالیت‌های آخر هفته، مثل پیک‌نیک‌های کوچک، برای تقویت ذهن و بدن شما اهمیت دارند. لازم نیست سفری گران‌قیمت داشته‌ باشید تا اثرگذار باشد، بلکه نکته‌ی مهم این است که کار جدید و تازه‌ای را انجام دهید:‌ با دوستان یا خانواده‌تان به پارک نزدیک خانه‌تان بروید و هوای تازه وارد ریه‌هایتان کنید و تعاملات اجتماعی داشته باشید.



5. خاطره بسازید


تحقیقات نشان می‌دهند که تجربه‌‌ا‌ی که از کارها به دست می‌آوریم نسبت به خود کارها، ما را شادتر می‌کنند. مثلا حتی وقتی از خانه بیرون می‌روید و آنطور که انتظار داشتید به شما خوش نمی‌گذرد، باید به یاد داشته باشید که دیگران تنها لحظات شیرین آن روز را به یاد خواهند آورد، نه تلخی‌ها یا اتفاقات ناگوارش را.



6. معنویت را وارد زندگی کنید


آیا خود را فردی معنوی می‌دانید؟ با رفتن به مسجد، کلیسا یا قرائت قرآن یا کتب مقدس دیگر می‌توانید هم تعاملات اجتماعی خود را ارتقا دهید و هم معنویت را وارد زندگی‌تان کنید. مکان‌ها و شبکه‌های دینی و معنوی می‌توانند فعالیت‌هایی ساده و ارزان برای خانواده‌ها فراهم کنند و به هنگام بحران و نیاز، دست یاری به سوی شما دراز کنند. این مکان‌ها می‌توانند در مواقعی که به دنبال شغلی جدید هستید، ارتباطاتی را شکل دهند.



7. آداب و رسوم خانوادگی را پاس بدارید


سنت‌های خانوادگی، یک حس همبستگی را با خانواده‌تان ایجاد خواهند کرد و به تبعِ آن حس امنیتی را به دست خواهید آورد که در مواقع دشوارِ زندگی می‌تواند به شما کمک کند. اینکه بدانید تنها نیستید و خانواده‌ای بزرگ دارید، اعتماد‌ به‌ نفس شما را بسیار افزایش می‌دهد. تعطیلات فرصتی را فراهم می‌کند تا دور هم جمع شوید و سنت‌های خانوادگی را پاس بدارید.



8. تحرک بیشتری داشته باشید


اینکه تمام روز یک جا بنشینید اصلا برای ذهن و بدن‌تان خوب نیست. هر موقع که از خواب بیدار شدید، بلند شوید و چند دقیقه‌ای راه بروید و هر روز هنگام ناهار قدم بزنید. همچنین می‌توانید با دوستان و همکاران‌تان به‌صورت دسته‌جمعی اکیپ پیاده‌روی درست کنید یا ورزش موردعلاقه‌تان را دنبال نمایید. در یک کلاس ورزشی ثبت نام کنید. وقتی تناسب بدن‌تان را افزایش دادید، می‌توانید دوندگی را هم به برنامه‌ی پیاده‌روی‌تان اضافه کنید. دوندگی باعث رها شدن هورمون اِندورفین می‌شود و حس خوبی به شما می‌دهد.


20 نکته برای داشتن زندگی پر نشاط

9. لبخند زدن را تمرین کنید


با یک تمرین بسیار آسان می‌توانید مغزتان را گول بزنید تا حس شادی کند: فقط لبخند بزنید. باور ندارید؟ خب امتحانش کنید! علت این شادی این است که در برنامه‌ریزی عصبی-زبان‌شناختی، یک محرک (که در اینجا لبخند است) به مغز علامت می‌دهد تا همان احساساتی را تجربه کند که به هنگام استفاده از آن عضلات تجربه می‌کرد.



10.هم خانه‌تکانی کنید هم ذهن‌تکانی


راهی پیدا کنید تا هر روز خانه‌تکانی کنید و از شر وسایل غیرضروری خلاص شوید. وسایل اضافی درون اتاق خواب خود را تخلیه کنید تا هم جا بازتر شود و هم اتاق برای خوابیدن و استراحت دنج‌تر و آرام‌تر شود. قبوض صورت‌حساب‌تان را هم قشنگ بتکانید تا به لحاظ مالی آسودگی خاطر پیدا کنید. کمد لباس‌هایتان را هم مرتب کنید تا صبح‌ها عزا نگیرید. مکان‌های زیادی در خانه و دفتر کارتان وجود دارند که می‌توانید آنها را مرتب و تمیز کنید. روزانه یک ربع وقت خود را به خانه‌تکانی اختصاص دهید و یادتان باشد که همیشه سخت‌ترین مرحله‌ی کار آغاز کردن آن است. وقتی دور و برتان خلوت و خانه و زندگی‌تان مرتب شد، از این همه حس خوب شگفت‌زده خواهید شد.



11.عدد جادویی خواب خود را بیابید


طبق مطالعه‌ای که در Harvard Business Reiview منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد که عدد جادوییِ ساعات مورد نیاز برای خواب در اکثر بزرگسالان، هفت ساعت در طول شب است. خواب کافی شما را قادر خواهد ساخت تا بهتر کار کنید و بر چالش‌های روزمره‌ی زندگی بیشتر فائق آیید. حتی اگر یک ساعت کمتر از این مقدار بخوابید، سلامت‌تان به خطر خواهد افتاد.



12.مراقب میزان مصرف کافئین باشید


اگر به‌سختی خواب‌تان می‌برد، احتمال دارد که در مصرف کافئین زیاده‌روی می‌کنید. مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار را کم کنید و خود را مقید کنید تا تنها اول صبح آنها را بنوشید. و اگر با این کار باز هم خواب‌تان نبرد، کلا مصرف این نوشیدنی‌ها را قطع کنید و به جای آن از نوشیدنی‌هایی نظیر قهوه‌ی بدون کافئین یا چای گیاهی استفاده نمایید. یادتان باشد که بسیاری از نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا و همچنین بسیاری از شکلات‌ها و غذاهایی که در آنها شکلات به کار رفته است، حاوی کافئین هستند.



13. حداقل یک ساعت قبل از خواب ریلکس کنید


برای اینکه واقعا ریلکس کنید، حداقل یک ساعت قبل از خواب اینترنت را به‌کلی قطع کنید و درست وقتی که می‌خواهید بخوابید، ورزش نکنید چرا که جریان خون‌تان بالا می‌رود. شما برای خوابیدن به ذهنی آرام نیاز دارید، بنابراین تلویزیون ببینید، کتاب و مجله بخوانید تا کم‌کم خواب‌تان ببرد. برخی فکر می‌کنند که دوش‌گرفتن خواب را از سر می‌‌پراند، بنابراین دوش را به صبح اول وقت موکول کنید و درعوض قبل از خواب چند دقیقه‌ای در وان حمام بمانید.



14. از مصرف چربی‌های اشباع‌شده پرهیز کنید


تحقیقات نشان داده‌اند که خوردن غذاهای حاوی اسیدهای اشباع‌شده شما را افسرده می‌کند. این چربی‌ها در بسیاری از غذاهای فراوری‌شده به کار می‌روند اما برای اینکه مطمئن شوید باید برچسب غذاها را مطالعه کنید. اسیدهای اشباع در مواد اولیه‌ی غذاهایی وجود دارند که در آنها کلمه‌ی «هیدروژنه» به چشم می‌خورد. بسیاری از برندهای مارگارین امروزه عاری از چربی‌های اشباع هستند و این نکته به‌صورت بزرگ در اطلاعات برچسب آنها دیده می‌شود. هرچند بسیاری از غذاهای پخته‌شده و حتی کیک‌ها ترکیبی از چربی‌های اشباع دارند. پس به جای غذاهای فراوری‌شده، از میوه و سبزی تازه و ارگانیک استفاده کنید و به جای استفاده از ترکیبات آماده‌ی کیک و شیرینی، خودتان دست به کار شوید.



15. ویتامین بیشتری مصرف کنید


در برنامه‌ی غذایی خود، غذاهای حاوی ویتامین را بگنجانید. این غذاها نه تنها شما را سالم‌تر و باانرژی‌تر می‌کنند بلکه بسیاری از آنها با استرس نیز مقابله می‌کنند.

هفته‌ای یک‌ بار غذایی جدید و سرشار از ویتامین و مواد مغذی را امتحان کنید. برای نمونه می‌توانید ماهی سالمون، قارچ، کلم بروکلی، آووکادو، لوبیا، گردو و حبوبات را به غذای خود اضافه کنید.


16. در طبیعت قدم بزنید


پارک‌های مصنوعی و جنگلی گزینه‌ی خوبی هستند اما مناطق طبیعی‌تر گزینه‌های بهتری هستند. وقتی در طبیعت راه می‌روید به صداها و بوها توجه کنید. پنج چیز را پیدا کنید که آنقدر برایتان عجیب است که می‌خواهید راجع‌به آن با کسی صحبت کنید. همچنین می‌توانید از طبیعت عکس و فیلم بگیرید. حتی وقتی درون شهر هم هستید به آسمان نگاهی بیندازید.



17. خاک‌بازی کنید


دستان‌تان را در خاک فرو ببرید. می‌توانید این کار را در کنار ساحل یا هنگام باغبانی انجام دهید؛ فرقی ندارد – مهم این است که این کار ممکن است شما را شادتر کند. علت این شادی، ارگانیسم‌های بسیار ریز موجود در خاک هستند که وارد پوست‌تان می‌شوند. آنها به مغزتان فرمان می‌دهند تا سروتونین بیشتری ترشح کند – سروتونین یک انتقال‌دهنده‌ی عصبی است که خلق و خو را بهبود می‌بخشد.



18.آفتاب بگیرید


بسیاری از افراد، دارای اختلال عاطفی فصلی هستند؛ بدین معنی که در فصولی که آفتاب کمتر است افسرده می‌شوند. حتی اگر شما به این اختلال دچار نباشید، ممکن است که از فقدان آفتاب و نور خورشید تأثیر بپذیرید. حداقل روزی یک ربع بیرون بروید؛ می‌توانید در یک روز سرد قدم بزنید تا حداقل نور آفتاب به صورت‌تان بخورد. نور خورشید به بدن شما کمک می‌کند تا ویتامین D تولید کند، ویتامینی که بسیاری از مردم از کمبود آن رنج می‌برند.


20 نکته برای داشتن زندگی پر نشاط

19.با تفریح احساسات‌ و هیجانات‌تان را خالی کنید


خواه تیم مورد علاقه‌تان را تشویق می‌کنید یا در تعطیلات دیوانه‌بازی در می‌آورید باید بدانید که کار خوبی می‌کنید، چرا که انجام مداوم این کارها شما را آرام‌تر می‌کند. در اروپای قرون وسطی، تعطیلات سوپاپ اطمینان کشاورزان بود تا با تخلیه‌ی هیجانات خود فکر شورش را از سر بیرون کنند. البته شما کشاورز شورشی نیستید. اما می‌توانید مهمانی برگزار کنید و طی آن هیجانات خود را تخلیه کنید. در آن حین زندگی را هم جدی نگیرید.



20.بازی کنید


با دوست و خانواده‌ی خود بازی کنید. با تفنگ‌های آب‌پاش به هم شلیک کنید، مسابقه‌ی دو بگذارید، حباب‌بازی کنید، گلوله‌ی برفی به سمت هم پرت کنید، روی برف سُر بخورید، طناب بزنید و با گِل و ماسه قلعه بسازید. شب‌ها با خانواده‌ی خود جمع شوید و بازی‌های تخته‌ای انجام دهید و بخندید. هر کاری که شما را به‌صورت خودجوش به خنده می‌اندازد انجام دهید.

12 دلیل استفاده از لینکدین

12 دلیل استفاده از لینکدین

لینکدین چیست؟


لینکدین تمرکز اساسی روی موضوعات مشاغل مختلف دارد و کاربران آن قادرند تا توانایی‌های ارایه شده خود را با افراد حرفه‌ای شامل شرکای کسب و کار و یا کارمندان دیگر به اشتراک بگذارند. اگر شما صاحب تجارت خاصی در لینکدین هستید، می‌توانید از آن به ‌عنوان یک ابزار بازاریابی فوق‌العاده استفاده کنید. همچنین می توان از این سیستم برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد نیز استفاده کرد. این موضوع چندان مسئله عجیبی نیست؛ کافیست سری به صفحات اشخاص یا شرکت های مختف بزنید تا از این مسئله با خبر شوید. علاوه بر این، محدود به داشتن یک حساب کاربری نیستید و می توانید با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از لینکدین داشته باشید. کار کردن با این پلفترم نیز بسیار راحت تر از چیزیست که فکرش را می کنید. این شرکت در سال 2002 از اتاق نشیمن بنیانگذارش،‌ رید هافمن تاسیس شد و افتتاح رسمی آن در تاریخ پنجم مه 2003 به ثبت رسید. تیم هدایت این شرکت را مدیرانی از شرکت‌های یاهو،‌ گوگل،‌ مایکروسافت، پی‌پال و الکترونیک آرتز تشکیل داده‌اند. بیشترین بخش درآمد این شبکه اجتماعی از اشتراک کاربران و فروش تبلیغات به دست می‌آید.



12  دلیل استفاده از لینکدین


با توجه به توضیحاتی که بیان شد، لینکدین می تواند یک شبکه ای برای شما باشد تا بتوانید علاوه براینکه کار خود را پیدا کنید، با حرفه ای های خود در ارتباط باشید. در ادامه هفت دلیل دیگری که باید در لینکدین باشید را بیان می کنیم:



1.ارتباط مجدد با دوستان قدیمی


امروزه دیگر هر کسی که برای خود صاحب کسب وکاری است، یک اکانت دراین شبکه اجتماعی دارد. حتما هم دوستان قدیمی در مدرسه یا دانشگاه شما نیز در این شبکه برای خود دارای اکانت هستند. شما می توانید با جستجوی حرفه ای که در آن صفحه قرار داده شده است و فقط با ورود نام، آن ها را پیدا کنید و با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.



2.مزایای SEO لینکدین


از دید بسیاری از افراد، ارزش قرار دادن یک لینک در لینکدین بسیار بیشتر از ارائه همان لینک در یوتوب، فیسبوک یا دیگر شبکه های اجتماعی است. چرا که گوگل توجه ویژه ای به این وبسایت دارد و لینکدین را بسیار قدرتمند می داند. پس مطمئن باشید که استفاده از این پلتفرم و قرار دادن فعالیت ها یا لینک های خود روی آن، نهایتا به نفع شما تمام می شود. گوگل از طریق لینکی که شما در پروفایل خود قرار داده اید، وبسایت شما را دنبال می کند. علاوه بر این، گوگل این کار را به صورت بر عکس نیز انجام می دهد و همین عامل باعث می شود که هر دو لینک موجود در وبسایت و لینکدین، از شانس بیشتری برای کلیک خوردن برخوردار شوند.



3.با متخصصین در ارتباط باشید


در لینکدین گروه های زیادی وجود دارد که هر کدام هدف مخصوص به خود را دارند. شما می توانید با پیدا کردن این گروه ها و فعالیت در آنها با متخصصین حوزه کاری خود آشنا شوید و با آنها در ارتباط باشید.



4.افزایش احتمال فروش


لینکدین دوست بسیار خوبی برای وبسایت های تجاری است و به آن ها کمک می کند تا محصولات خود را راحت تر به فروش برسانند. اگر شما صاحب چنین وبسایت هایی هستید کافیست اطلاعات برخی از محصولات خود را در پروفایل لینکدین تان قرار دهید و از آن پس به ایجاد کانکشن با افراد مختلف بپردازید.

هر فردی که دعوت شما را به عنوان یک کانکشن تازه قبول کند، به عنوان یک مشتری شناخته می شود و احتمال خرید کالایی از سوی آن فرد بسیار بالا است. پس اگر محصولی برای فروش دارید، حتما از لینکدین استفاده کنید.


12 دلیل استفاده از لینکدین

5.پیدا کردن شغل


بهترین مکان برای پیدا کردن شغل است. البته برای اینکه بتوانید شغل خود را سریعتر پیدا کنید، باید پروفایل خود را حرفه ای نمایید. بعضی از شرکت ها در پست های خود آگهی استخدام قرار می دهند و می توانید برای آن ها رزومه خود را ارسال نمایید.



6.توسعه شغل و بازاریابی


لینکدین همانطور که بیان شد، بهترین مکان در برای بهینه سازی سایت می باشد. شما در آنجا می توانید پست های سایت خود را به اشتراک بگذارید که از این رو به برندسازی سایت شما کمک می کند.



7.کمک کردن از دیگران


اگر شما در زمینه تخصص خود به مشکلاتی بر بخورید، لینکدین بهترین شبکه است که می توانید در آن اشکالات خود را در یک پست یا به صورت پیام خصوصی از افراد بپرسید.



8.ارتباط با شرکت های دیگر


تمامی شرکت ها دارای صفحه یا پروفایل خصوصی برای خود هستند. شما می توانید با عضویت در صفحه آن ها یا اضافه کردن اکانت آن ها به دوستان خود، با آن ها در ارتباط باشید و از نحوه فعالیت آن ها در لینکدین آگاه شوید.



9.شما را پیدا کنند


با توجه به فعالیت و رزومه هایی که قرار داده اید، دیگر شرکت ها یا افرادی که به دنبال تخصص شبیه شما هستند، شما را نیز پیدا کنند و از این رو بتوانید با آن ها همکاری نمایید.



10. افزایش احتمال فروش


لینکدین دوست بسیار خوبی برای وبسایت های تجاری است و به آن ها کمک می کند تا محصولات خود را راحت تر به فروش برسانند. اگر شما صاحب چنین وبسایت هایی هستید کافیست اطلاعات برخی از محصولات خود را در پروفایل لینکدین تان قرار دهید و از آن پس به ایجاد کانکشن با افراد مختلف بپردازید. هر فردی که دعوت شما را به عنوان یک کانکشن تازه قبول کند، به عنوان یک مشتری شناخته می شود و احتمال خرید کالایی از سوی آن فرد بسیار بالا است. پس اگر محصولی برای فروش دارید، حتما از لینکدین استفاده کنید.



11. یک گروه لینکدینی بسازید


مسلما یکی از امکاناتی که هر شبکه اجتماعی باید داشته باشد، ایجاد گروه های مختلف توسط افراد است. لینکدین هم از این قضیه مستثنی نیست و می توان با چند کلیک ساده، گروهی از افراد همفکر را در کنار یکدیگر جمع کرد و راجع به موضوعات مختلف به بحث و گفت و گو پرداخت. برای ساخت یک گروه لینکدینی کافیست در منو بالای صفحه به دنبال گزینه Works بگردید. از آن جا با انتخاب گزینه Groups به صفحه ای ارجاع داده می شوید که از طریق آن هم می توانید یک گروه تازه ایجاد کنید و هم قادر خواهید بود با ارسال درخواست عضویت در گروه های مختلف و پر طرفدار، به جمع آن ها بپیوندید.


12 دلیل استفاده از لینکدین

12. کارمند آینده خود را از طریق لینکدین استخدام کنید


یکی از قابلیت های مهم لینکدین در امر استخدام خلاصه می شود که با استفاده از آن، کارفرمایان می توانند به لیستی بلند بالا از افراد توانمند و جویای کار دست پیدا کنند. تنها کافیست پستی در صفحه مرتبط با کسب و کار خود با مضمون استخدام منتشر کنید تا از پتانسیل لینکدین برای پیدا کردن افراد مناسب با کارتان با خبر شوید. پس از آن هم می توانید با نگاه کردن به مهارت ها و توانمندی هر متقاضی، به یک جمع بندی صحیح دست پیدا کنید و فرد یا افراد مناسب را انتخاب کنید.

تفاوت تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی

تفاوت تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک به فرآیند خرید و فروش توسط وب و اینترنت گفته می‌شود. بلعکسِ فروشگاه‌هایِ حقیقی، در تجارت الکترونیک نیازی نیست خریدار و فروشنده یکدیگر را ملاقات کنند و فرآیند خرید را انجام دهند. تجارت الکترونیک به معاملات شرکت با مشتریان یا تامین‌کنندگان خود مربوط شده و به معاملات پولی محدود می‌شود. برخی از نمونه‌های کاربرد دنیای واقعی تجارت الکترونیک عبارتند از: بانکداری آنلاین، خرید آنلاین، رزرو آنلاین بلیط، شبکه‌های اجتماعی و … نیاز اساسی تجارت الکترونیک یک وب‌سایت است. بازاریابی، تبلیغات، فروش و انجام معامله با کمک اینترنت انجام می‌شود. در واقع هر معامله پولی که با کمک رسانه‌های الکترونیکی انجام شود، تجارت الکترونیکی است.


تجارت الکترونیک انواع مختلفی دارد:


1.    کسب و کار به کسب و کار (B2B)

در این نوع از تجارت الکترونیک تمام تراکنش‌هایی که برای خرید محصول یا خدمات انجام می‌شود بین دو کسب و کار اتفاق می‌افتد.


2.    کسب و کار به مصرف‌کننده (B2C)

این نوع تجارت الکترونیک تمامی روابط آنلاین بین کسب و کار و مشتری نهایی را در بر می‌گیرد. B2C رایج‌ترین نوع تجارت الکترونیک است.

با وجود پیشرفت و توسعه اینترنت، B2C نیز پیشرفت بسیار زیادی کرده است و استفاده از آن بسیار ساده شده است. امروزه می‌توانید به راحتی فروشگاهی آنلاین پیدا کنید. این فروشگاه‌ها همه نوع محصولی می‌فروشند؛ از کتاب و لوازم برقی گرفته تا لباس و انوع آلات موسیقی.
مردم اغلب خرید آنلاین را بیشتر دوست دارند چرا که قیمت پایین‌تری دارد و کار خرید را آسان می‌کند.


3.    مصرف‌کننده به مصرف‌کننده (B2C)

این نوع از تجارت الکترونیک، تمامی تراکنش‌هایی که بین دو مشتری اتفاق می‌افتد را شامل می‌شود. از این روش معمولا در فروشگاه‌هایی مثل eBay استفاده می‌شود.


4.    مصرف‌کننده به کسب و کار (C2B)

این مدل کسب و کار عموما در جاهایی اتفاق می‌افتد که مشتری نهایی محصولی را تولید می‌کند که کسب و کار از آن برای به دست آوردن مزیت رقابتی و یا تکمیل کردن محصول نهایی استفاده می‌کند. برای مثال سایت‌هایی که افراد به صورت آزاد در آن لوگو طراحی می‌کنند را در نظر بگیرید.


5.    کسب و کار به مدیریت (B2A)

این مدل کسب و کار همه تراکنش‌هایی که بین کسب و کار و یک نهاد دولتی که اینترنت را به عنوان واسطه می‌شناسند اتفاق می‌افتد را تحت پوشش قرار می‌‌دهد. موارد بسیار زیادی در این دسته جای می‌گیرد؛ مواردی مثل امنیت اجتماعی، خزانه‌داری، اسناد قانونی، استخدام و …


6.    مصرف‌کننده به مدیریت (C2A)

 C2A شامل تمام تراکنش‌هایی می‌شود که بین مصرف‌کننده و دولت اتفاق می‌افتد.

تفاوت تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی

مزایای تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی تصویر برند شرکت را بهبود می بخشد، به سازمان برای ارائه خدمات بهتر مشتری کمک میکند، باعث افزایش بهره وری سازمان ها میشود، صرفه جویی در زمان، راحتی در مقایسه، افزایش استاندارد و کیفیت زندگی مردم، کار و تحصیل در خانه، بالا رفتن فرهنگ اجتماعی، در دسترس قرار دادن محصولات و خدمات برای روستاییان.، کمک به کاهش قیمت محصولات


معایب تجارت الکترونیک

تحویل دیر هنگام،  حفظ حریم خصوصی،  کلاه برداری در کارت اعتباری،  رقابت شدید، نیاز به اینترنت، کیفیت نداشتن محصولات، مشکلات حمل و نقل


کسب و کار الکترونیک چیست؟

به منظور تعریف کسب و کار الکترونیکی، مهم است که ابتدا در مورد تحول دیجیتال در شرکت‌ها صحبت کنیم. تحول دیجیتال به استفاده فشرده و فزاینده از فناوری‌های جدید در دنیای تجارت اشاره دارد. این تحول بیشتر از اینکه به کار کردن بر روی کامپیوتر اشاره داشته باشد، به تغییر فرهنگ یک شرکت و استفاده از ابزارهایی است که واقعاً روز به روز تفاوت ایجاد می‌کنند، اشاره دارد. کسب و کار الکترونیک به مفهومی گفته می‌شود که از اینترنت، اکسترانت، وب و اینترانت برای تمام تراکنش‌ها استفاده کند. دو مفهوم کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک بسیار به هم شبیه هستند با این تفاوت که کسب و کار الکترونیک چیزی بیش از خرید و فروش محصول و خدمات به صورت آنلاین است. این مفهوم بازه فرآیندهای گسترده‌تری را در بر می‌گیرد؛ فرآیند سفارش الکترونیک، مدیریت تأمین زنجیره‌ای و مدیریت روابط مشتری از این دست فرآیندها هستند. بنابراین تجارت الکترونیک بخشی از کسب و کار الکترونیک محسوب می‌شود.


کسب و کار الکترونیک دو نوع دارد:


1.    Pure Play

این اصطلاح به کسب و کارهایی گفته می‌شود که فقط روی یک محصول و خدمت تمرکز دارند.


2.    Brick and Click

این اصطلاح برای شرکت‌هایی است که کسب و کارشان را هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین اداره می‌کنند. به این معنا که علاوه بر داشتن یک وب‌سایت که از طریق آن محصولات خود را به فروش می‌رسانند، در یک مغازه به صورت فیزیکی نیز محصولاتشان را هم می‌فروشند.


مزایای کسب و کار الکترونیک

کاهش آلودگی محیط زیست و ترافیک، حذف کاغذ و بروشور و کاتالوگ ، نزدیک شدن ارتباطات، دستیابی به بازارهای جدید، کاهش هزینه های معاملاتی و تدارکاتی، افزایش میزان سود و فروش


معایب کسب و کار الکترونیک

امنیت، هزینه های بالای فناوری، اختلال برنامه کاری در صورت خرابی سیستم

تفاوت تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی

تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

کسب و کار الکترونیک، استفاده از فناوری های جدید برای برقراری ارتباطات زنجیره ای بین سازندگان، فروشندگان، عرضه کنندگان و به طور کلی ارائه دهندگان کالا و خدمات از یک سو و خریدار و  مصرف کننده یا به طور کلی مشتری از سوی دیگر است. که نتیجه آن اتخاذ تصمیم های بهتر، بهینه سازی کالا و خدمات، کاهش هزینه ها و گشودن کانالهای جدید است.  ولی تجارت الکترونیک به هر شکلی از نقل و انتقالات در تجارت گفته می شود که در آن طرفین، بیشتر از طریق الکترونیکی با یکدیگر در تماس هستند تا از طریق نقل و انتقالات فیزیکی. تجارت الکترونیک زیربخشی از کسب و کار الکترونیک در سازمانها است، زیرا در کسب و کار الکترونیک، شکل الکترونیکی کلیه فرآیندهای کسب و کار سازمان از قبیل تولید، تحقیق و توسعه امور اداری، مالی، مدیریت نیروی انسانی، پشتیبانی و تجارت مطرح است در حالی که در تجارت الکترونیک تنها فرایند تجارت سازمان به صورت الکترونیک، یک بخش اساسی از کسب و کار الکترونیک به حساب می آید.

 کسب و کار الکترونیک باعث می شود تا فرایندهای تجارت، روابط و دادوستد، جهانی گردند. محیط تجاری شرکت می تواند یک شبکه جهت دسترسی به سازمانهای عمومی یا شبکه هایی که با محافظت خاص برای دسترسی افراد خاص طراحی شده اند، باشد. کسب و کار الکترونیک تنها قرار دادن یک صفحه شبکه ای نیست، بلکه محیط مدل های تجاری تجارت با کارمندان، مشتریان، تأمین کنندگان و شرکا است.