دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت

وظایف ادمین سایت

وظایف مدیر سایت


یکی از سوالاتی که کارآموزان دوره های طراحی سایت از ما می پرسند این است که چگونه ادمین سایت شویم و درآمد زیاد داشته باشیم؟ مدیر سایت چه وظایفی دارد و وظایف اصلی مدیر وب سایت چیست. در پاسخ به سوال وظایف اصلی مدیر وبسایت چیست باید گفت با توجه به سایت مورد نظر و گستردگی آن وظایف مدیر سایت متغیر خواهد بود. برای مثال مدیر وبسایت گسترده که از تیم طراحی،تولید محتوا،تیم سئو و تیم ساخت سایت و تیم بازاریابی و… شده است وظایف مختلفی با ادمین یک سایت کوچک دارد.


وظایف ادمین سایت



وظیفه اصلی مدیر وب سایت ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف سازنده و توسعه دهنده سایت می باشد. هر بخش از تیم توسعه دهنده سایت باید در جهت اهداف تعیین شده حرکت کنند و اولویت امور خود را در جهت دستیابی به اهداف سایت قرار دهند. ادمین سایت به عنوان مسئول ارشد وب سایت می باشد که باید به صورت کلی بر امور انجام گرفته نظارت داشته و در صورتی که ایرادی در بخشی وجود داشت آن را برطرف کنند. مدیر سایت باید در کارهای طراحی و کد نویسی سایت وزارت داشته و از درست انجام شدن کار در بخش تولید محتوا،و بخش طراحی و گرافیک و… مطمئن شود. گر در شرح وظایف ادمین سایت آمده او مسئول سایت است و در صورت هرگونه ایراد ای در بخش های مختلف او باید پاسخگو باشد. به همین دلیل مدیریت سایت باید با سخت گیری زیادی انجام شود و به صورت ریز بینانه برای بخش های مختلف توسعه دهنده سایت نظارت صورت گیرد. در ادامه وظایف ادمین سایت را با هم بررسی می کنیم و در صورتی که شما شغل ادمین سایت را برای خود انتخاب کرده اید به شما در قالب یک نیست شرح وظایف ادمین سایت را توضیح می دهیم. اگر می خواهید خودتان یک سایت ایمن برای فروش اینترنتی راه اندازی کنید می توانید با آموزش آنلاین طراحی سایت در آموزشگاه آریا تهران به این هدف دست یابید و در مدت زمان کوتاهی یک سایت فروشگاهی امن برای خود طراحی کنید.

 


مدیریت تیم تولید محتوا


دست ساخت سایت باید محتوای مناسب و یونیک در آن قرار گیرد که معمولاً برای تولید محتوا تیم متخصصی استخدام می‌شود.چه محتوا به صورت تخصصی تر تولید شود تعداد بازدیدکنندگان سایت بالا رفته و همین امر می تواند رتبه سایت شما را ارتقا دهد. تیم تولید محتوا باید بر اصول سئو آشنایی داشته و محتوای منحصر به فرد تولید کند. تیم تولید محتوا از وظایف ادمین سایت می باشد که مدیر سایت باید به صورت موشکافانه این موضوع را مورد بررسی قرار دهد زیرا می تواند در رتبه بندی سایت نقش بسیار مهمی داشته باشد.

 


آنالیز کاربران سایت


مدیریت سایت باید از پنل مدیریت وبسایت آمار دقیقی از بازدیدکنندگان سایت داشته باشد و باید بتواند با استفاده از ابزارهای آنالیز مانند گوگل آنالیتیکس رفتار کاربران را مورد بررسی قرار دهد. نمی دانید پنل مدیریت وب سایت کجاست.

 


افزایش ترافیک سایت


از ویژگی های یک مدیر سایت موفق می‌توان به ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش بازدید سایت و کاربران اشاره کرد. مدیر سایت باید بتواند با بهره گیری از استراتژی های بازاریابی دیجیتال و روانشناسی کاربران بیشتری را به سایت هدایت کند و با آنان نیز رفتار آنها در وب سایت در جهت رفع ایرادات موجود در صفحات پر بازدید ترافیک سایت را افزایش دهد. همانطور که در بخش ادمین سایت کیست توضیح دادیم مدیریت سایت باید وزارت کافی بر صفحات مختلف سایت داشته باشد و با ارائه راهکارهای هوشمندانه کاربران را به صفحات هدف هدایت کند.


 راه هایی که میتوان برای افزایش ترافیک بازدید سایت اشاره کرد می توان موارد زیر را برشمرد:

    بهره گیری از شبکه های اجتماعی

    استفاده از ایمیل مارکتینگ

    استفاده از بک لینک های موثر در سایت های دیگر

    توجه به ظاهر کاربرپسند سایت


 

برقراری ارتباط با کاربران


مدیر سایت باید افزایش تعامل با استفاده از بهره گیری از اصول روانشناسی و اصول بازاریابی اطلاعات کاربران را در همان ابتدای ورود به سایت دریافت کند تا بتواند از آنها برای تبدیل به مشتری واقعی استفاده کند. ارسال اطلاعات خبری از وب سایت تان به کاربران می توانید آنها را به بازدید مجدد از وبسایت آن ترغیب کنید که همین امر می تواند سایت شما را در رتبه‌های برتر گوگل نمایش دهد.

 

وظایف ادمین سایت


پشتیبان گیری از سایت


از ویژگی های یک مدیر وبسایت موفق می توان به متعهد بودن آن اشاره کرد. ادمین ساعت باید تمام احتمالات را بررسی کرده و برای پیشگیری از خطر هک شدن و یا ایجاد ایرادات کلی در سایت در بازه های زمانی مشخص به صورت مستمر از وب سایت بک آپ تهیه کنند. حالت اگر مشکلی در بخشی از سایت ایجاد شد مدیریت سایت شما میتواند خیلی راحت از نسخه پشتیبان استفاده کرده و مشکل را برطرف نماید. موارد امنیتی نیاز به ادمین سایت را دوچندان می کند و به همین دلیل است که شغل ادمین سایت در چندین سال اخیر بسیار پرتقاضا بوده و همه به دنبال استخدام ادمین سایت هستند.

 


مدیریت تیم سئو


یک ادمین سایت باید بر کار تیم های مختلفی که کار ساخت و بهینه سازی سایت را پیش میبرند به طور کامل نظارت داشته باشد و برای آن که بتواند به صورت تخصی کار های صورت گرفته را بررسی و ایرادگیری کند باید در این حوزه ها نیز تخصص داشته باشد.

 

یک ادمین باید باتواند با ابزار های سئو کار کند و با استفاده از آن ها رفتار کاربران ، تعداد ورودی های سایت ، رتبه بندی کلمات مختلف سایت و به طور کلی هرانچه به بهینه سازی سایت مرتبط است را بررسی نماید تا بتواند بهترین راهکار ها را به تیم سئو سایت ارائه دهد.

 


بررسی وضعیت هاست و سرور


برای پیشگیری از مشکلات ایجاد شده در سرور و هاست مدیر وبسایت باید پیگیری‌های لازم را در صورت بروز اشکال در هاست انجام دهد و سایت را به صورت مداوم از نظر up time بودن مورد بررسی قرار دهد.

 


بررسی مستمر طرح گرافیکی سایت


ادمین سایت باید بر تیم گرافیک رت کافی داشته باشند و مطمئن باشد که محتوایی که از این تیم تولید می‌شود مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. برای تولید محتوای گرافیکی باید ایده های بزرگی مطرح شود تا بتواند نظر کاربران را جلب کند و موجب فروش بیشتر سایت گردد. شما میتوانید در مقاله فروش اینترنتی راه هایی که میتوانید سریعتر به فروش اینترنتی بیشتر برسید را بررسی کنید و از این راهکار ها برای رسیدن به اهداف تجاری سایت تان استفاده کنید.

 


نگهداری اطلاعات محرمانه سایت


آن که اطلاعات کاربران و تیم های مختلف برای توسعه سایت در اختیار سودجویان قرار گیرد حفظ امنیت سایت با نگهداری این اطلاعات محرمانه از دیگر وظایف ادمین سایت می باشد. پس می توان گفت در پاسخ به سوال وظایف اصلی مدیر وب سایت چیست ادمین سایت باید اصول امنیتی را به صورت کامل رعایت کند و روز به روز برای بهبود امنیت سایت خود را آپدیت کرده و از جدید ترین روش ها برای امنیت سایت استفاده کنند.

 


تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ


یک ادمین باید بتواند در همان ابتدای کار برای پیشبرد امور برنامه ریزی کند و در بخش های مختلف استراتژی های قوی داشته باضشد و همه جوانب را برای پیشرفت کار در نظر د اشته باشد.

داشتن نقشه راه میتواند تیم را سریع تربه اهداف خود برساند به همین دلیل در این مواقع ایت که نیاز به ادمین سایت بیشتر حس میشود زیرا این از کار هایی است که یک ادمین باید بتواند برای آن وقت بگذارد و بهترین نقشه راه و استراتژی را برای پیشبرد سایت بچیند.

 

وظایف ادمین سایت


بررسی سرعت سایت


یکی دیگر از مهمترین وظایف ادمین سایت بررسی مداوم سرعت سایت میباشد. ادمین باید صفحات مختلف به خصوص صفحات پر بازدید سایت را به صورت مداوم بررسی کند تا اشکالی در این صفحات وجود نداشته باشد یکی از این مشکل دیر لود شدن صفحات است که هم از نظر گوگل امتیاز منفی دارد و هم شما بیشتر کاربران خود را با این مشکل از دست خواهید داد.

ادمین سایت باید از ابزار هایی که برای تست سرعت سایت است استفاده کند و راهکار هایی رای بهبود سرعت صفحات سایت داشته باشد. از سایت هایی که میتوان از طریق آن سرعت صفحات مختلف سایت را بررسی کرد میتوان به gtmetrix و pagespeed اشاره کرد.


وظایف ادمین سایت

 

توسعه سایت


حالا که می دانید مدیر سایت چه وظایفی دارد باید این را هم بگوییم وظیفه مدیر سایت تنها ساخت و برقراری امنیت سایت نیست بلکه باید روز به روز برای توسعه سایت امکانات جدیدی به آن اضافه کند و به فکر راهکارهایی برای توسعه سایت باشد.

 


مدیریت سایت با وردپرس


مدیریت سایت های وردپرسی، شما با چند سال یا ماه کار کردن این قابلیت را بدست میارید که چند سایت را هم زمان مدیریت کنید. ایمیل مدیر سایت در وردپرس، صندوق ایمیل مدیر سایت در وردپرس کجاست، روش ورود به مدیریت سایت وردپرس روشی ساده است اگه آموزش دیده باشید. نحوه ورود به پنل مدیریت سایت وردپرس


https://vrgl.ir/p5gBk

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد