دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس بهتر است یا اختصاصی؟


نکاتی مهم که در طراحی سایت باید بدانید
برای طراحی فروشگاه اینترنتی چه در مجموعه ما و چه در شرکت های دیگر به این نکات اساسی و کلیدی توجه کنید .
1.در اولین قدم حتی پیش از صحبت با شرکت های طراحی سایت لازم است تعیین کنید چه امکاناتی را در طراحی سایت فروشگاهی خودتان نیاز دارید. به عنوان مثال شاید بخشی را برای همکاری در فروش نیاز داشته باشید. برای اینکار به سادگی میتوانید 10 وب سایت برتر در حوزه فعالیت خودتان را بررسی کنید.
2.پس از تعیین امکانات مورد نیاز لازم است با شرکت های مختلف طراحی سایت فروشگاهی صحبت کنید تا از نظر امکانات و تعرفه ها آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. سعی کنید تیمی را انتخاب کنید که حداقل 3 فروشگاه اینترنتی موفق در رزومه کاری خود داشته باشد.
3.پس از انتخاب تیم طراحی فروشگاه اینترنتی، لازم است تمام خواسته های خود را از نظر امکانات، پشتیبانی، مدت زمان تحویل و ... در قالب یک قرارداد تنظیم کنید تا هم تیم برنامه نویسی و هم خودتان بدانید در انتها قرار است چه چیزی را تحویل بگیرید.
4.همزمان با طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید یک نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی خودتان انتخاب کرده و آن را خریداری کنید. حتما هاست و دامنه را با اکانت شخصی خودتان خریداری کنید تا مالکیت قانونی وب سایت به اسم خودتان باشد.
5.پس از تحویل نهایی فروشگاه اینترنتی و برطرف شدن کم و کاست ها توسط شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی، لازم است فرایند محتواگذاری و درج محصول را آغاز کنید. برای اینکار بهتر است با یک سئوکار مشورت کنید تا مطمعن شوید این کار را به درستی انجام میدهید.
6.همزمان با محتواگذاری و درج محصول میتوانید مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی خود را دریافت کنید. مواردی مانند نماد اعتماد الکترونیک، نماد ساماندهی و ...
طراحی سایت فروشگاهی ارزان با وردپرس

دلیل اصلی این اختلاف قیمت این است که در وردپرس برای هر قابلیت یک پلاگین از قبل ایجاد شده است که تنها کافی است پلاگین مورد نظر بر روی هسته وب سایت نصب و راه اندازی شود. در حالی که اصولا در پروژه های کدنویسی هر قابلیت باید از ابتدا کدنویسی شود. شاید در نگاه اول وجود این همه پلاگین برای وردپرس بسیار عالی به نظر برسد. اما نکته دقیقا همین است.

برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی با امکانات Gamification باید تعداد زیادی پلاگین بر روی وب سایت وردپرسی نصب شود. این مساله دو مشکل اساسی بوجود می آورد. اول اینکه هر چه تعداد پلاگین های نصب شده بیشتر شود، سرعت لود وب سایت کاهش می باشد و مساله دوم اینکه پلاگین ها در اکثر حالات با یکدیگر تداخل دارند و به ناچار مجبور می شوید چند پلاگین را فراموش کنید.
به همین دلیل ما برنامه نویسان همیشه به این مساله اشاره میکنیم که اگر یک فروشگاه اینترنتی ساده نیاز دارید، می توانید از وردپرس استفاده کنید تا قیمت طراحی سایت فروشگاهی کمتر شود. اما اگر فروشگاهی نیاز دارید که بتواند بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کند، در اینصورت باید از کدنویسی استفاده کنید تا بتوانید بسته به نیاز، امکانات خاصی را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید تا میزان تعامل کاربر با وب سایت خود را افزایش و آنها را به خریدار تبدیل کنید.

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس بهتر است یا اختصاصی؟
به صورت کلی برای طراحی سایت فروشگاهی 2 راهکار وجود دارد. یکی استفاده از کدنویسی و دیگری استفاده از ابزارهای آماده مانند وردپرس، جوملا و غیره. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای اینکه راحت تر بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم، اجازه دهید مثالی را برای شما شرح دهیم. تصور کنید 2 فروشگاه پوشاک با دکور و اجناس یکسان در اختیار دارید. هر دو فروشگاه از نظر تکمیل بودن جنس، شکیل بودن دکور و حتی محل قرار گیری فروشگاه شرایط یکسانی دارند.
حال در یکی از فروشگاه ها یک فروشنده ماهر و در فروشگاه دیگر یک فروشنده معمولی استخدام میکنید. کاملا واضح و مشخص است که کدام فروشگاه سود بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. در واقع طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس نیز برای شما یک سایت شکیل و زیبا با امکان خرید و فروش فراهم می آورد. اما توانایی جذب مشتری را ندارد. این روزها به دلیل تعدد فروشگاه های اینترنتی، مردم از فروشگاه هاییی خرید میکنند که یک امتیاز بیشتر علاوه بر محصول به آنها برسد. به عنوان مثال اگر چندین بار خرید کنند، یک تخفیف ویژه برای آنها در نظر گرفته شود. یا برای اولین خرید یک تخفیف برای آنها لحاظ شود و ...
اصطلاحا به این موارد Gamification یا بازی سازی گفته می شود و به این معنی است که ناخواسته کاربر را درگیر کنیم تا احتمال خرید او از سایت فروشگاهی ما بیشتر شود. با در نظر گرفتن علم Gamification طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی سود بیشتری برای شما به ارمغان می آورد اما بزرگترین ایراد کدنویسی، وابسته بودن شما به برنامه نویس است. ما برای حل این مساله وب سایت را به گونه ای به شما تحویل می دهیم که کوچکترین وابستگی به تیم طراحی و توسعه نداشته باشید و سالیان سال تنها با تمدید هاست و دامنه بتوانید به کار خود ادامه دهید. با توجه به توضیحات بالا، بهتر است به جای سایت های وردپرسی، برای ساخت سایت فروشگاهی از ابزارهای کدنویسی استفاده کنید. این سایت ها برای کسانی که علاوه بر فروش، امکانات زیاد و منحصر بفرد برای سایت خود می خواهند که سیستم های مدیریت محتوای وردپرس نمی تواند پاسخگوی نیاز آن ها آن ها باشد.
برای طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی زبان های برنامه نویسی زیادی مثل net، php.و python ، جاوا اسکریپت و… وجود دارد .شما می توانید با توجه به نیازتان از آن ها بهره ببرید . زیرا هرکدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. این سایت ها زمان زیادی برای طراحی نیاز دارند ،چون نیار به مهارت بالا در کدنویسی می باشند. شما طراحی سایت های خود مثل طراحی سایت املاک ، طراحی سایت دانلود ، طراحی سایت خودرو و … را در قالب سایت های فروشگاهی می توانید به صورت اختصاصی سفارش دهید.

طراحی فروشگاه اینترنتی به چند صورت انجام می شود؟

طراحی فروشگاه اینترنتی B2C
طراحی سایت فروشگاهی B2C یا به عبارتی فروشگاه اینترنتی استاندارد رایج ترین مدل فروشگاه اینترنتی است که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی دقیقا از همین الگو استفاده می کنند. B2C مخفف Business to Consumer است یعنی "ارتباط بین مشتری و کسب و کار".در واقع در این مدل فروشگاه اینترنتی، فروشنده هر چیزی را به صورت خرده فروشی به دست مصرف کننده می رساند. در فروشگاه اینترنتی B2C، فروشنده و مصرف کننده نهایی با هم در ارتباط هستند. در واقع تمامی فروشگاه هایی که به صورت فیزیکی فعالیت می کنند به نوعی B2C هستند البته از نوع سنتی.

طراحی سایت فروشگاهی B2B
فروشگاه اینترنتی B2B به فروشگاه های آنلاینی گفته می شود که محصولات در قالب آگهی تبلیغ می شوند و مردم می توانند خرید کنند. در اکثر موارد برای طراحی سایت فروشگاهی B2B امکان خرید اینترنتی در نظر گرفته نمی شود و تنها به صورت درج آگهی فعالیت می کنند. اما همیشه اینطور نیست.

طراحی سایت فروشگاهی C2C
فروشگاه اینترنتی C2C به فروشگاه هایی گفته می شود که شما می توانید محصولات خود رو معرفی کرده و به صورت آنلاین یا حتی آفلاین بفروشید. بهترین و موفق ترین فروشگاه های اینترنتی C2C در ایران بازار و شیپور هستند.

طراحی سایت فروشگاهی Drop Shipping
همیشه برای فروشگاه اینترنتی به انبار نیاز نیست! شما می توانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده و محصولات شرکت های مختلف را معرفی کنید و بفروشید. هر سفارشی که ثبت شد خود تامین کننده وظیفه بسته بندی و ارسال کالا را به عهده می گیرد.
بنابراین طراحی سایت فروشگاهی drop shipping یکی از بهترین راه حل ها برای کسایی است که به دنبال طراحی فروشگاه آنلاین هستند اما بودجه لازم برای تامین کالا را ندارند.

طراحی سایت فروشگاهی Marketplace
فروشگاه اینترنتی C2C به فروشگاه هایی گفته می شود که شما می توانید محصولات خود رو معرفی کرده و به صورت آنلاین یا حتی آفلاین بفروشید. بهترین و موفق ترین فروشگاه های اینترنتی C2C در ایران بازار و شیپور هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد