دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در وبلاگ دیجیتال مارکتینگ محمد به مسائل روز فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت

چه زمانی سئو سایتمان را شروع کنیم؟

چه زمانی سئو سایتمان را شروع کنیم؟


سئو چیست؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization  است که کلمات معادلی چون SEO  یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود: سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند. سئو را می توان مجموعه‌ ای  از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می پردازد. سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه.

چرا سئو مهم است؟
بسیاری از افراد از موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو برای کشف اطلاعات مورد نظرشان استفاده می کنند. بازدیدهایی که از ترافیک ارگانیک به دست می آیند معمولاً از جانب کاربرانی است که قبلاً در مورد وب سایت شما چیزی نشنیده اند. این موتورهای جستجو هستند که به وب سایت شما اجازه می دهند تا به مخاطبان جدیدی دست یابد.
اگر سایت شما مقصد است، موتورهای جستجو جاده هایی هستند که افراد را به وب سایت شما منتهی می کنند. به عبارت دیگر، موتورهای جستجو ترافیک جدید و هدفمندی را به سایت شما ارائه می دهند. به عنوان مثال اگر در سایت خود کفش می فروشید، گوگل افرادی را برای شما ارسال می کند که به طور خاص به دنبال خرید کفش هستند. بنابراین اگر بتوانید سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید، فرصت های باورنکردنی به دست خواهید آورد.

یکی از سوالات متداول که هنگام کار بازاریابی پرسیده می شود اینست که چه زمانی باید سئو را شروع کنیم. جواب این سوال اینست: هرچه زودتر بهتر. بهتر است بهینه سازی محتوا در اسرع وقت انجام شود زیرا هر چه زودتر سئو را شروع کنید زودتر شاهد بهبود رتبه های خود خواهید بود.


چه زمانی سئو سایتمان را شروع کنیم؟


قبل از اینکه شما شروع به رتبه بندی بالایی برای کلمات رقابتی کنید، گوگل نیاز به گسترش اعتماد برای دامنه شما دارد. ایجاد اعتماد برای یک دامنه یک شبه اتفاق نمی افتد. این در واقع یک موضوع خوب است زیرا از حضور وب سایت هایی که از تاکتیک های اسپمی استفاده می کنند در نتایج جستجوس گوگل جلوگیری می شود. پروسه خزیدن گوگل در وب و کشف سیگنال های جدید اعتماد برای بهینه سازی دامنه زمان می برد و به همین دلیل است که روند SEO به طور معمول 4 تا 12 ماه طول می کشد تا تاثیراتش را نشان دهد. کلمات کلیدی در یک منطقه جغرافیایی به شدت رقابتی که بسیاری از موسسات حقوقی در حال رقابت برای یک اصطلاح واحد هستند، می تواند حتی بیشتر طول بکشد. هر چه زودتر بتوانید بهبود محتوا سایت خود و ساخت سیگنال های اعتماد با گوگل را شروع کنید سریعتر می توانید رتبه های خود را بهبود ببخشید. برای مثال پیوند های ورودی را در نظر بگیرید، زیرا این یکی از معروفترین عواملی است که می تواند در رتبه بندی موتور های جستجو تاثیر بگذارد. آنچه که معمولا مشخص نیست، اینست که یک لینک ورودی که امروز ساخته می شود معمولا 10 تا 12 هفته طول می کشد تا بتواند در رتبه بندی تاثیر بگذارد. وقتی رقبای شما از شما رتبه می گیرند انتظار برای شروع فرایند ساخت پیوند معنا ندارد.



چه زمانی سئو سایتمان را شروع کنیم؟


آیا در حال گرفتن نام دامنه خود هستید؟ اگر بله، سئو را شروع کنید. اگر در حال استفاده از نام همان دامنه هستید، در 95% موارد جواب بله است، سئو را هر چه سریعتر شروع کنید. اگر چه طراحی یک سایت نقش به سزایی در چگونگی تبدیل بازدید کنندگان سایت به موارد اصلی دارد، این طراحی اغلب بر روی تلاش های SEO در خارج از صفحه تاثیر نمی گذارد. این بدان معناست که می توانید بهینه سازی سایت خود را شروع کنید. اما هنگامی که بحث سئو مطرح می شود دو گونه سئو وجود دارد: درون صفحه و خارج از صفحه. سئو درون صفحه به بهینه سازی کد HTML و محتوای سایت شما بر میگردد. سئو خارج از صفحه به کلیه اقداماتی که خارج از صفحه وب کاربر برای بهینه سازی می تواند انجام شود، برمیگردد. بیشترین زمانی که در هر ماه برای بهینه سازی سایت صرف می شود مربوط به بهینه سازی خارج از صفحه سایت است که این موضوع هیچ ارتباطی به کد های HTML سایت ندارد. در حالی که بیشتر مردم به فکر ساخت لینک برای بهینه سازی موتور های جستجو خارج از صفحه هستند، کفه ترازو بیشتر به سمت گروه های سئو هوشمندانه تر است.  شرکت سئو سایت هیرکانا، با بهره گیری بهترین المان سئو سایت، سایت طراحی شده شما را در صفحه اول می آورد؛ این حرکت با توجه به کلمات کلیدی که شما به این شرکت و کارشناسان خبره آن ها می دهید صورت می گیرد.


چه زمانی سئو سایتمان را شروع کنیم؟


مشتریان شما دقیقا چه کسانی هستند؟

بهترین زمان برای شروع سئو تا حد زیادی به نیازهای مشتریان شما بستگی دارد. اینکه چه کسانی خدمات یا محصولات شما را خریداری می کنند مهم است. مثلا اگر یک جمعیت سالخورده خدمات شما را خریداری می کنند بهینه سازی محتوا حداقل تاثیر را دارد. استدلال این موضوع ساده است. سالمندان علاقه چندانی به صرف گشت و گذار در فضای نت ندارند و بنابراین شانس جستجوی آنها به صورت آنلاین حداقل است. اگر چه در گذر زمان این مسائل پیش و پا افتاده تلقی نمی شوند.
اما اگر به دنبال بهبود تجارت در حال پیشرفت خود هستید، وضعیت کاملا متفاوت خواهد بود. بسیاری از مردم به اینترنت به دیده ی یک کمک رسان برای پیشرفت نگاه می کنند. این دقیقا همان جایی است که سئو می تواند جاگاه شما را بسیار تغییر دهد و شما را در صدر قرار دهد.

برای اجرای یک استرانژی جدید تجاری چقدر وقت دارید؟
مهم نیست به چه شغلی مشغول هستید، سئو چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. این کار به زمان و صبر نیاز دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که یک سئو خوب اجرا شده می تواد منجر به افزایش 100 در صدی درآمد شود.
تنها مسئله اینست که نتایج فورا قابل مشاهده نیستند و ممکن است ماه ها به طول بیانجامد، مگر اینکه به سمت تبلیغات پولی بروید. اگرچه تبلیغات پولی در یک مقیاس کوچک خوب هستند، در مقیاس های بزرگ شرایط کمی متفاوت است. تبلیغات پولی هزینه بردار است و به محض اینکه تبلیغات را متوقف کنید پیشرفت متوقف می شود. به همین دلیل بهترین زمان برای سئو زمانی است که به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستید.


چه زمانی سئو سایتمان را شروع کنیم؟


سئو قبل یا بعد از راه‌اندازی وب‌سایت؟
فرض کنید وب‌سایت خود را طراحی و آماده راه‌اندازی کرده‌اید. آیا حاضر هستید یک بار دیگر هزینه‌ای اضافی برای تغییر وب‌سایت متناسب با نیازمندی‌های سئو پرداخت کنید؟ قطعاً نه! هیچ‌کس نمی‌خواهد هزینه‌ای بیشتر از آنچه که نیاز است، پرداخت کند. بنابراین، وقتی می‌توانید طراحی وب‌سایت را یک‌بار انجام دهید و هم‌زمان سئو را اعمال کنید، پس چرا سراغ دوباره کاری بروید؟
یک وب‌سایت با ساختار مناسب به‌راحتی می‌تواند در نتایج جست‌وجو رتبه بگیرد. بنابراین، زمانی که در حال طراحی وب‌سایت هستید، می‌توانید از سئو کمک بگیرید تا وب‌سایت را به شکل بهینه‌شده راه‌اندازی کنید. ساختار خوب، تعداد صفحات وب، سرعت بارگذاری و تجربه کاربری مناسب از جنبه‌های مهمی هستند که باید قبل از آغاز به کار وب‌سایت، آن‌ها را بهینه کنید.

چگونه سئو انجام دهیم
اولین و مهمترین مسئله برای شروع سئو و یا شروع کار در هر زمینه ای دانستن میزان علاقه ی شما به آن می باشد. اگر برای شروع هر کاری و وارد شدن به هر کاری تردید دارید ابتدا بهتر است تا آن را تجربه کنید. در رابطه با سئو نیز ابتدا لازم است تا از آموزش های رایگان استفاده کنید، که می توانید از آموزش سئو رایگان خانوم سین که شامل ویدئوهای رایگان با آموزش عملی همراه با توضیحات کامل و اصولی می باشد استفاده کنید. آنگاه پس از گذراندن آموزش های رایگان می توانید میزان علاقه ی خود را به سئو بسنجید و با دیدی روشن و ذهنی باز مسیر خود را برای ادامه این ماجرای یادگیری سئو انتخاب کنید.


چه زمانی سئو سایتمان را شروع کنیم؟


چگونه سئو کار حرفه ای شویم
برای حرفه ای شدن در هر زمینه و هر کاری نیاز است تا تمامی چالش ها و مشکلات آن زمینه را بشناسیم، تجربیات خود را در زمینه کاری خود بالا ببریم تا بتوانیم هنگام برخورد با موضوعات مختلف بهترین راه حل را انتخاب کنیم. از این رو برای اینکه بدانیم چگونه سئو کار حرفه ای شویم، نیاز است تا با تمامی مسائل سئو آشنا شویم. از جمله مسائلی مانند عملکرد موتورهای جستجو را بدانیم تا نحوه رفتار با آن ها را بشناسیم. پایه و اساس سئو مفاهیم اولیه و پایه می باشد که لازم است تا با زوایای مختلف مفاهیم آشنا شویم. همچنین ابزارهایی وجود دارد که شخصی با دانش ابتدایی در سئو نمی تواند از آن استفاده کند و اهمیت و ارزش آن را درک کند. اما برای اینکه یک سئوکار حرفه ای شویم نیاز است تا ابزارها را دقیق بشناسیم و از بهترین ابزارها برای آنالیز سایت موردنظر استفاده کنیم تا بصورت حرفه ای وبسایت را آنالیز کنیم. بعنوان مثال می توان به ابزار  Search Console از ابزارهای مورد استفاده سئوکاران اشاره کرد. مسئله بعدی که برای پاسخ به سوال چگونه سئوکار حرفه ای شویم، می توان این را گفت که الگوریتم های گوگل پیوسته در حال تغییر می باشند و شما نیز برای تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای نیاز است تا اطلاعات و علم ود را بروز کنید و همچنین از تکنیک های مهم در سئو استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد